استفاده از ماسک در قالب یک رفتار اجتماعی در زنجان نهادینه شود


استفاده از ماسک در قالب یک رفتار اجتماعی در زنجان نهادینه شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: متولیان امر باید فرهنگ استفاده از ماسک در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان یک رفتار اجتماعی برای روزهای آینده که اهمیت بسیاری دارد، نهادینه کنند.

خدابخش مرادی نافچی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که بصورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در راستای پیشگیری از این بیماری در استان انجام گرفته است، افزود: طبق گزارش های اعلام شده ۹۲ درصد مردم زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ماسک برای هر فرد مانند کلاه برای یک سرباز بوده که اجباری است و در این میان مراکز پذیرایی بین راهی یکی از پیشانی‌های ورود به استان هستند که تنها ۶۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: بنابراین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اولویت، کمیته‌ها و تیم‌های ویژه نظارت ها را بیش از پیش فعال‌تر کند زیرا در این مکان‌ها مردم سایر استان‌ها نیز حضور دارند.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید به موضوع کرونا عنایت داشته باشند به دلیل آنکه یکی از مسائل اصلی کشور به شمار می رود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اطلاع‌رسانی و نظارت چهار اولویت امروز ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا است.

مرادی افزود: این مقوله مهم باید در دستور کار همه فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، هسته‌های همیار سلامت، سازمان‌های مردم‌نهاد، پایگاه‌های بسیج و همه ارکان و اجزایی که در نظام اداری و خدمت‌رسانی جامعه هستند قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در ارتباط با فعال‌کردن و بهره‌گیری از هسته‌های همیار سلامت در دستگاه‌های اجرایی، اصناف و شهرستان‌های استان زنجان، ادامه داد: این هسته‌ها به عنوان اولویت آموزش، جهت‌دهی، بهره‌گیری و فعال‌تر کردن آنان باید در دستور کار فرمانداران، بخش‌داران و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از فرصت‌هایی است که در کنار هسته‌های سلامت می‌تواند ایفای نقش کند، هر چند فعالیت این سازمانها نسبت به گذشته کم فروغ شده‌ است که دستگاههایی که تشکل‌های مردم نهاد را فعال می‌کنند بایدها و نبایدهای این سازمان‌ها را در نشست‌های جداگانه ای مطرح و بررسی کنند.

این مسئول با اشاره به برگزاری کنکور سراسری، کارشناسی ارشد، دکتری و تیزهوشان ادامه داد: دانشگاه زنجان و دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان یک اولویت به صورت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را در این خصوص تهیه کرده و علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی برای شرکت‌کنندگان و همراهان، پارکینگ‌ها نیز پیش بینی شود که در این فرآیند نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان باید در سطح عالی باشد.

وی اظهار داشت: لیست دستگاه‌های اجرایی استان که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید معرفی شود تا در کمیسیون رصد نارضایتی‌های اجتماعی با حضور دستگاه‌های نظارتی تذکرات لازم به وزارتخانه های آنان اعلام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا باید به مدیران بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی اعلام شود تا اگر طی ۷۲ ساعت آینده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد، اظهار کرد: بانک‌ها محل مراجعه مستمر و مکرر مردم هستند که باید فاصله گذاری اجتماعی در آنها به دقت رعایت شود.

مرادی افزود: دفاتر پیشخوان دولت، پلیس به علاوه ۱۰ و پایانه‌های مسافربری نیز باید تا ۷۲ ساعت آینده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دستگاه‌های ذیربط آنان باید تذکر داده و مداخله کنند چرا که رعایت نکردن این پروتکل‌ها قابل بخشش و اغماض نیست،

وی خاطرنشان کرد:هم اکنون فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان است که باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و حفاظت فردی به صورت الزام‌آور رعایت و به افرادی که رعایت نمی‌کنند اخطار داده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید