واگذاری خط اینترنت در کردستان بیش از 2.5 برابر افزایش یافت


واگذاری خط اینترنت در کردستان بیش از 2.5 برابر افزایش یافت

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: میزان واگذاری خط اینترنت پرسرعت ADSL مخابرات در استان از ابتدای سال 92 تاکنون بیش از 2.5 برابر افزایش یافته است.

آزاد حکمت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد خط‌های واگذار شده اینترنت پرسرعت ADSL مخابرات در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۱ هزار و ۴۱۰ مورد بود که اکنون به ۱۰۸ هزار و ۹۲۷ پورت رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد خط‌های منصوبه ADSL مخابرات استان در ابتدای دولت یازدهم، ۵۲ هزار و ۵۷۴ پورت بود که اکنون ۱۶۸ هزار و ۵۷۲ پورت است و بیش از سه برابر رشد دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: میزان درصد دسترسی خانوارهای کردستانی به فیبرنوری (ADSL,FTTH) از ۱۱.۹۹ سال ۹۲ به ۲۳ درصد در سال جاری رسیده(۹۲ درصد افزایش یافته) است.

حکمت افزود: در سال ۹۲، یک میلیون و ۹۰ هزار و ۲۲۲ دستگاه تلفن همراه در استان وجود داشت که اکنون به ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۶۰ دستگاه رسیده(۹۵ درصد رشد) است.

وی با بیان اینکه ۵۰۶ روستای کردستان به اینترنت پرسرعت مخابرات متصل است، تاکید کرد: در حال حاضر ۵۴ کانال ارتباطی(STM۶۴) و ۱۲۲STM۱ (تعداد ظرفیت پهنای باند) در استان وجود دارد.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در استان، بیش از ۵۸۶ هزار فقره است.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق