محمد قمی: اراده جمعی برای جدی‌ترگرفتن قرآن به وجود آمده است


محمد قمی: اراده جمعی برای جدی‌ترگرفتن قرآن به وجود آمده است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز اراده جمعی برای جدی‌تر گرفتن و اهتمام به قرآن در جامعه به وجود آمده است، اما هیچ یک از ما حاضر نیستیم به آن بسنده کنیم.

محمد قمی امروز (جمعه، سوم مرداد) در مراسم درحال‌برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما وظیفه‌ خود می‌دانیم سقف توقعات از حاکمیت، نخبگان و دلسوزان بالاتر ‌ببریم. امروز اراده جمعی برای جدی گرفته‌تر شدن قرآن در جامعه قابل مشاهده است.

همه ما نسبت به منتخبان این انتخابات وظیفه داریم تا به جامعه نشان دهیم، ثمره های قرآن در جامعه قابل مشاهده است.

در انتخابات امروز که بر اساس نتایج آن دو اتحادیه قرآنی (اتحادیه مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی) منحل می‌شوند و یک اتحادیه واحد برای انجام امور مؤسسات تشکیل می‌شود، ۶۶ نفر برای تصدی ١۵ عضو هیئت‌رئیسه و ١۵ نفر برای تصدی ٢ عضو هیئت‌بازرسان نامزد شده‌اند. همچنین هیئت‌رئیسه ٣ نفر عضو علی‌البدل و هیئت‌بازرسان نیز یک نفر عضو علی‌البدل خواهند داشت که برای سه‌سال انتخاب خواهند شد. همچنین در این انتخابات، ۵٩٠ نفر رأی اعضای موسسات قرآنی کشور شرکت خواهند کرد.

قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم حضور یابد. وی هفته گذشته در حکمی مهدی محمدی دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی را به عنوان رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت منصوب کرد.

سیدعباس صالحی دوشنبه گذشته (۳۰ تیر) در وبینار انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه در حال حاضر اساسنامه و انتخابات پیش‌رو افق خوبی را در فرا راه جریان تشکل‌های مردمی قرآنی ایجاد می‌کند، ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین و مقررات، نظم و اخوت بیشتر یک انتخابات خوب را داشته و در فضای اطمینان به پیش برویم.

سه روز پیش نیز عبدالهادی فقهی‌زاده در نشست مدیران استانی اتحادیه‌های موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سراسر کشور، بر روند برگزاری انتخابات سالم و باشکوه اتحادیه های تشکل ها و موسسات فرهنگی قرآن و عترت تاکید کرد و گفت: وظیفه همه ماست در نهایت اخوت و برادری ایمانی و با رعایت انصاف و عدالت، در برگزاری انتخابات سالم و باشکوه نقش‌آفرینی کنیم.

وی با تاکید بر به رسمیت شناختن دو اتحادیه موجود گفت: از نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا روز سوم مرداد سال جاری که روز برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری تشکل ها و موسسات فرهنگی قرآن و عترت است، با هر دو اتحادیه موجود ( اتحادیه مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی) همکاری کامل ادامه خواهد داشت.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به لزوم همکاری با اتحادیه‌های استانی توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار می‌رود ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز با همین رویکرد با هر دو اتحادیه تعامل و همکاری مناسب داشته باشند.

مهدی محمدی نیز پیش از این از برپایی انتخابات اتحادیه مدغم کشوری در ادارات ارشاد استان‌ها خبرداده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس