آنچه در پی اجرای همسان سازى حقوق بازنشستگان اتفاق خواهد افتاد


آنچه در پی اجرای همسان سازى حقوق بازنشستگان اتفاق خواهد افتاد

کانال مجمع فرهنگیان- فرج کمیجانی: از بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان برداشت های متفاوتی...

آنچه در پی اجرای همسان سازى حقوق بازنشستگان اتفاق خواهد افتادکانال مجمع فرهنگیان- فرج کمیجانی: از بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان برداشت های متفاوتی در فضای مجازی مطرح شده لذا از آنچه که اتفاق خواهد افتاد نکاتی را بطور خلاصه به خدمت همه عزیزان بازنشسته عرض می کنم.

١- مبنای همسان سازی حقوق بازنشستگان ٩٠٪؜ حقوق مشمول کسور شاغل همترازیست که بر اساس میانگین حقوق خردادماه سال ٩٩ شاغلین ٣٠ سال حدمت در طبقات مختلف ١ تا ١٦ بصورت دقیق محاسبه شده،که به میزان اختلاف حقوق بین بازنشستگان و شاغلین که در هر گروه شغلی وجود دارد برای پرکردن این شکاف حقوق برای هر گروه شغلی امتیاز خاصی در نظر گرفته شده است.

٢- بعد از اجرای طرح همسان سازی هیچ بازنشسته ایی اعم از کشوری ، لشگری ، مستمری بگیر از ٩٠٪؜ حقوق ناخالص همتراز خود کمتر دریافت نخواهد کرد و همچنین گروه های پایین تر هم از حداقل حقوق تعیین شده کمتر دریافتی نخواهند داشت.



٣- همه بازنشستگان عزیز از شاغلین همتراز خود دریافتی بیشتری خواهند داشت چرا که از حقوق شاغلین ، کسور بازنشستگی و مالیات کسر می شود که این نوع کسورات مشمول بازنشستگان نخواهد شد.

٤- با توجه به اینکه هنگام بازنشستگی همه آیتم ها و شرایط کاری و تحصیلی بازنشستگان از داخل پرونده پرسنلی با دقت استخراج و در سامانه صندوق بازنشستگی به درستی درج گردیده مواردی از قبیل مدرک تحصیلی ، سوابق کاری، سوابق مدیریتی ، گروه های تشویقی، ضمن خدمت ، وضعیت تاهل ، تعداد فرزند ، جانبازی ، ایثارگری ، نسبت با خانواده شهدا ، خدمت اداری در مناطق جنگی که به ازای هر سال ١٨٨ امتیاز و .... به صورت دقیق در سامانه صندوق های بازنشستگی درج گردیده و بر اساس همین آیتم ها بازنشستگان کشوری در یکی از گروه های شغلی ٢٠ گانه قرار گرفته اند و الان هیچ مدرک جدیدی نیاز نیست و در صورت ارائه هم مورد محاسبه هم قرار نخواهد گرفت و طبق همان ظوابط و شرایط مندرج در سامانه صدوق های بازنشستگی همسان سازی انجام خواهد شد.

٥- همه بازنشستگانی که در یک گروه شغلی یکسان قرار گرفته اند حقوق مبنای مساوی دریافت خواهند کرد و فقط به افرادی که دارای شرایط ذیل باشند ، سابقه مدیریت یا معاونت حداقل ٧٢٠ روز در طول خدمت از ٥٪؜ تا ٢٥ ٪؜ حقوق مبنا ، سابقه خدمت اداری در مناطق جنگی به ازای هر سال ١٨٨ امتیاز، سنوات مازاد بر ٣٠ سال به ازای هر سال ٢/٥ ٪؜ حقوق مبنا ، سنوات کمتر از ٣٠ سال به ازای هر سال ٢/٥ ٪؜ حقوق مبنا کسر ، حق عائله مندی ، حق اولاد به واجدین شرایط اضافه یا کسر خواهد شد.

٦- همکاران جانباز و ایثارگر به دو دسته تقسیم می شوند
الف ) اندسته از عزیزان جانباز ، ایثارگر ، خانواده معزز شهدا که مدارک مثبته خود را در زمان شاغلی ارائه داده اند و از امتیازت ویژه برخوردار شده اند که بر همان اساس در زمان بازنشستگی و بعد از همسان سازی هم بهره مند خواهند شد.

ب ) اندسته از عزیزان جانباز، ایثارگر که در زمان شاغلی مدارک مثبته خود را ارائه نکرده اند که با اجرای این طرح همسان سازی هم به انها چیزی تعلق نخواهد گرفت و چون برای اعمال این موارد جدید بایستی احکام زمان شاغلی هم تغییر کند این امر از نظر قانونی تقریبا غیر ممکن است.

٧- در اخر لازم میدانم از همه بازنشستگان عزیز در سراسر کشور ، خصوصا تیم ١٥ نفره مذاکره کننده و روسای کانون های وزارتخانه های مختلف، جناب اقای دکتر محمد باقر. نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین ، مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه ومسئولین و کارشناسان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری که همت کردند تا به بهترین وجه ممکن همسان سازی حقوق بازنشستگان با حقوق ناخالص مشمول کسور شاغل همتراز خود بر مبنای ٩٠٪؜ حقوق شاغل مشابه از اول مهرماه سال ١٣٩٩ اجرا گرددمجدا تقدیر و تشکر کنم.

٨- با عنایت به اینکه کار کارگروه ١٥ نفره مذاکره کننده به اتمام رسیده اگر خبر جدیدی باشد اینجانب فقط از طریق کانال رسمی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به خدمت شما عزیزان اطلاع رسانی خواهم کرد خواهشا از کسب خبر از افراد غیر مطلع بپرهیزید و بیهوده ذهن خود را درگیر اخبار بی اساس نکنید و اجازه هم ندهید این کار بسیار ارزشمند را افرادی که اصلا دخیل نبودند یا در بین اعضای مذاکره کننده عضوتر از دیگر اعضای مذاکره کننده نبودند مصادره به مطلوب کنند.


*دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط