نماز جمعه قرار گاه معرفت مسلمانان است


نماز جمعه قرار گاه معرفت مسلمانان است

خمین - ایرنا - امام جمعه خمین گفت: نماز جمعه قرارگاه ایمان و معرفت مسلمانان و بزرگترین کنگره بعد از حج است.

حجت الاسلام سید « علی حسینی پور » در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته خمین با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در نماز جمعه نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی تربیت می شوند.
وی با اشاره به صدور مجوز برای حضور یکهزار نفر در مناسک حج امسال توسط آل سعود به دلیل شیوع ویروس کرونا ادامه داد: دولت خائن آل سعود حج امسال را به بهانه بیماری کرونا محدود کرده است.
خطیب جمعه خمین با اشاره به پایگاه منافقان در آلبانی گفت: دشمنان نظام به ویژه منافقان به انتشار مطالب دروغ در داخل کشور به دنبال جنگ افروزی هستند.
حجت الاسلام حسینی پور اظهار داشت: دشمنان برای آسیب رساندن به نظام اسلامی تدارک بسیاری دیدند و امروز از ابزار تضغیف و فشار استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به فجایعی که در طول تاریخ در مناسک حج رخ داده افزود: شهادت زائران خانه خدا در سال ۱۳۶۶ و حادثه منا از مهمترین این فجایع است.
امام جمعه خمین با اشاره به روز عرفه گفت: بخشش گناهان در این روز برابر با بخشش در ماه مبارک رمضان است و مومنان به ویژه جوانان قدر این روز بزرگ را بدانند.
حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به آغاز هجرت امام حسین (ع) به عراق یادآور شد: هجرت‌هایی بزرگی نظیر هجرت مسلمانان از مکه به مدینه، هجرت پیامبر(ص) و هجرت امام خمینی(ره) از ایران در تاریخ اسلام انجام شده است.
وی گفت: این هجرت‌ها انقلاب‌های مهمی را به دنبال داشتند که مهمترین آن انقلاب اسلامی ایران و استقرار حکومت اسلامی است.
خطیب جمعه خمین با اشاره به سالروز شهادت امام باقر (ع) افزود: علم این امام بزرگوار توسط ائمه جماعات و روحانیون برای جوانان بیان شود.
حجت الاسلام حسینی پور بیان کرد: آیین های عزاداری محرم امسال با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند