همکاری اقتصادی ایران و مالزی با تکیه بر شیوه‌های جدید تجارت


همکاری اقتصادی ایران و مالزی با تکیه بر شیوه‌های جدید تجارت

راه‌های جدید توسعه روابط ایران و مالزی در دیدار سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه مالزی مورد تاکید قرار گرفت.

همکاری اقتصادی ایران و مالزی با تکیه بر شیوه‌های جدید تجارتبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، راه‌های جدید توسعه روابط ایران و مالزی در دیدار سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه مالزی مورد تاکید قرار گرفت.

در این دیدار با اشاره به اهمیت گفتگو‌های اخیر روسای دو دولت و وزرای خارجه دو کشور بر ضرورت یافتن راه‌های جدید برای توسعه روابط تاکید شد. طرفین همچنین با تاکید بر اهمیت "امنیت سلامت" و " امنیت غذایی" به عنوان دو نیاز قطعی، آمادگی خود را برای توسعه روابط در این بخش با تکیه بر شیوه‌های جدید معامله، نظیر تهاتر اعلام کردند.

داتو قمرالدین با تاکید بر علاقه مندی پادشاه و دولت مالزی برای توسعه روابط دو ملت بر پایه تامین منافع متقابل و وحدت امت اسلامی ابراز امیدوار‌ی کرد مناسبات دو جانبه و همکاری‌های بین المللی ایران و مالزی بیش از پیش توسعه یابد.
سفیر کشورمان نیز با قدردانی از سیاست خارجی مالزی در حمایت صریح و شجاعانه از ملت فلسطین در مقابله با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی از ابتکار عمل‌های مورد نظر مالزی در یمن و افغانستان برای استقرار صلح و امنیت استقبال و تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری در این زمینه آمادگی دارد.
در این دیدار همچنین درباره برخی مشکلات ایرانیان مقیم مالزی بویژه محدودیت‌های بانکی، مهاجرتی و همچنین از سرگیری ارایه خدمات کنسولی سفارت مالزی در تهران بحث و گفتگو شد.
بررسی راه‌های گسترش همکاری پزشکی ایران و مالزی
همکاری اقتصادی ایران و مالزی با تکیه بر شیوه‌های جدید تجارتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، ایران و مالزی راه‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه تحقیقات تولید واکسن، ساخت دارو‌های خاص و ایجاد پلتفورم امنیت سلامت را بررسی می‌کنند.
سفیر کشورمان در دیدار با وزیر بهداشت مالزی با تشریح دستاورد‌های علمی و فناوری ایران در تامین نیازمندی‌های کشور از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، صنعتی و فناوری در حوزه سلامت خبر داد. علی اصغر محمدی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های در حال تنظیم از سوی دو کشور بزودی شاهد تلاش‌های جدیدی در این عرصه از روابط باشیم.
وزیر بهداشت مالزی نیز برای بررسی دقیق فرصت‌های همکاری میان دو کشور اعلام آمادگی کرد. دکتر ادهم بن بابا ابراز امیدواری کرد با امضاء تفاهم نامه همکاری و گفتگو با همتای ایرانی اش، روابط دو دولت بیش از پیش گسترش یابد.
سفیر کشورمان نیز با اشاره به پاره‌ای از مشکلات موجود برای جامعه علمی ایرانیان مقیم مالزی و جایگاه علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تجدید نظر در فهرست قدیمی دانشگاه‌های معتبر پزشکی ایران در مالزی را خواستار شد و آن را هموار کننده بسیاری از همکاری‌های ممکن میان دو کشور توصیف کرد.
وزیر بهداشت مالزی هم با تشریح اقدامات دولت این کشور در مقابله با شیوع کویید۱۹ و همراهی مردم با سیاست‌های اعلام شده از اینکه در میان بیماران کرونایی هیچ ایرانی مقیم مالزی وجود ندارد؛ ابراز خرسندی کرد. دکتر ادهم بن بابا با اشاره به گستره شیوع بیماری، رعایت قواعد پیشگیری و فاصله اجتماعی را تا زمان تولید واکسن و داروی بیماری کرونا بهترین و موثرترین تدبیر دانست.
سفیر کشورمان نیز با اشاره به چالش بزرگ بیماری‌های فراگیر، اعمال تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه ایران و فقدان دسترسی به موقع مردم به امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی را یکی از عوامل تشدید این بیماری در ایران عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)