تصادف موتورسیکلت در همدان بالاتر از میانگین کشوری است


تصادف موتورسیکلت در همدان بالاتر از میانگین کشوری است

همدان - ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: 16 درصد سوانح فوتی و جرحی این استان متعلق به موتورسیکلت بوده و همدان در این باره بالاتر از میانگین کشوری است.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همدان در زمینه تصادف موتورسیکلت جزو هفت استان با رتبه بالا کشور بوده که بیشترین علت آن بالا بودن استفاده از این وسیله نقلیه و تردد بیشتر موتورسواران با وسیله نقلیه دارای نقص فنی روشنایی است.

وی افزود: بالا بودن وسعت راه های فرعی و روستایی، رغبت کشاورزان به استفاده از موتورسیکلت برای تردد بین روستایی و تا زمین کشاورزی و استفاده نکردن از کلاه ایمنی نیز در بالا رفتن آمار سوانح فوتی و جرحی موتورسواران استان همدان تاثیر مثبتی داشته است.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: بیشتر سوانحی که یک طرف آن موتورسیکلت است از زمان غروب خورشید تا ۲ بامداد رخ می‌دهد چرا که به علت نقص سیستم روشنایی و نداشتن چراغ، موتورسیکلت از سوی دیگر رانندگان دیده نمی‌شوند همچنین موتورسوار نیز به علت تردد در زمان تاریکی هوا بدون داشتن سیستم روشنایی دچار سانحه می شود.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: بیشتر مصدومان و جان باختگان موتورسوار در استان همدان کشاورز و در سن فعال یعنی بالای ۴۰ سال قرار دارند و بیشتر این قبیل موتورها هم بدون پلاک انتظامی و موتورسوار بدون گواهینامه است.

تصادف موتورسیکلت در همدان بالاتر از میانگین کشوری است

وی یادآوری کرد: شب گذشته در مسیر فرعی روستای چارلی واقع در شهرستان کبودراهنگ ۲ موتورسوار که وسیله هر دو آنها سیستم روشنایی نداشت با یکدیگر برخورد کردند که یکی از آنها فوت و دیگری به شدت مجروح شد.

رییس پلیس راه استان همدان با عنوان اینکه ۹۹ درصد برخورد رخ به رخ موتورسیکلت‌ها مربوط به شهرستان کبودراهنگ است یادآوری کرد: سال گذشته ۲ پسر عمو برای نشان دادن نترس بودن خود با موتورسیکلت به سمت هم تردد کرده و شرط کرده بودند که هرکس زودتر موتور را به سمت دیگر منحرف کند ترسو به شمار می‌رود.

سرهنگ عزیزی افزود: بنابراین هر ۲ موتورسوار برای نشان دادن شجاعت خود بدون منحرف کردن وسیله نقلیه به سمت هم با سرعت حرکت کرده که به علت برخورد رخ به رخ هر ۲ آنها جان خود را از دست دادند.

وی گفت: برای ساماندهی وضعیت موتورسیکلت‌ها در روستاها و کاهش آمار مجروحان و جانباختگان این وسیله نقلیه نیازمند تعامل و همکاری دهیاری، شورای اسلامی روستاها و فرمانداری‌ها هستیم.

طبق آخرین گزارش پزشکی قانونی استان همدان، بروز سوانح رانندگی در سه ماهه نخست سالجاری موجب مرگ ۷۲ تن در این استان شد که شامل ۵۷ نفر در سوانح برون شهری، ۱۴ نفر در تصادف های درون شهری و یک نفر نیز در راه خاکی و روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی