سرقت علائم نصب شده در حاشیه راه از مشکلات حوزه استحفاظی بردسکن


سرقت علائم نصب شده در حاشیه راه از مشکلات حوزه استحفاظی بردسکن

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بردسکن گفت: سرقت تابلوها و علائم منصوب در حاشیه راه از مشکلات حوزه استحفاظی این شهرستان است که موجب کاهش ایمنی مسیر و به خطر افتادن جان استفاده‌ کنندگان از راه می‌شود.

علی‌اکبر یوسفیان در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در شهرستان بردسکن ۱۰۸۳ کیلومتر راه هم‌سنگ داریم که شامل راه‌های روستایی، شهری، آسفالته و... می‌شود، همچنین در مجموع ۳ درصد راه‌های آسفالت و بیش از ۵ درصد راه‌های شنی و خاکی استان در بردسکن وجود دارد.

وی مطرح کرد: از ۱۰۸۳ کیلومتر طول راه‌های شهرستان بردسکن ۳۰۰ کیلومتر آن جزء مناطق برف‌گیر و صعب‎العبور است.

بردسکن بیشترین فاصله طولی راه‌های استان را داراست

یوسفیان ادامه داد: با توجه به اینکه بزرگ‌ترین بخش کشور انابد است که در شهرستان بردسکن قرار دارد و همچنین با توجه به وسعت و گستردگی راه‌های شهرستان، از این لحاظ بردسکن بیشترین فاصله طولی راه‌های استان را داراست به طوری که از مبدأ تا آخرین نقطه حوزه استحفاظی شهرستان بردسکن ۱۲۰ کیلومتر طول دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بردسکن بیان کرد: با توجه به اینکه جزء ۴ یا ۵ شهرستان اول استان هستیم که بیشترین راه‌ها را داریم می‌طلبد برای نگهداری راه‌های شهرستان اعتبارات بیشتری به شهرستان تخصیص پیدا کند.

وی تأکید کرد: چون حوزه بردسکن ۱۰۸۳ کیلومتر راه همسنگ دارد که با توجه به وسعت و پراکندگی راه‌های شهرستان نسبت به شهرهای همجوار نیاز به نگاه ویژه به خصوص در حوزه راهی از لحاظ تخصیص اعتبارات برای عملیات مرمت رویه‌های آسفالتی و بهسازی راه‌ها دارد.

یوسفیان یادآور شد؛ اداره راهداری شهرستان بردسکن در حال حاضر پیگیر مرمت رویه آسفالت در محور بردسکن - سبزوار و بردسکن - بجستان بود که در این راستا پیگیری و نتیجه‌ بخش بوده است، در حال حاضر پیمانکارانی برای مرمت و روکش این محورها تعیین شده و به‌ زودی عملیات آغاز می‎شود.

وی اظهار کرد: امسال ۳.۵ کیلومتر از محور بردسکن - درونه که به دلیل سیلاب آسیب دیده بود، روکش آسفالت شد همچنین دو کیلومتر از محور روستایی فیروزآباد نیز آسفالت شد و پیگیر هستیم محورهای شهری هم طی چند ماه آینده آسفالت شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بردسکن ادامه داد: برای کنترل حریم‌های جاده‌ها نیز گشت‌های راهداری سبک هر روزه و به‌ صورت شبانه روزی فعال بوده و ضمن جلوگیری از هر گونه ساخت‌ و ساز و تجاوز به حریم برای اخذ مجوزهای لازم افراد راهنمایی می‌شوند.

ماشین‌آلات با عمر بالای ۲۰ سال

وی مهم‌ترین مشکلات در حوزه راهداری شهرستان را کمبود اعتبارات راهداری و عمر بالای ماشین‌آلات دانست و اظهار کرد: اعتبارات موجود صرف هزینه حقوق نیروهای راهداری می‌شود.

یوسفیان افزود: با توجه به اینکه عمر ماشین‌آلات راهداری بردسکن بالای ۱۵ تا ۲۰ سال هستند یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که باید رفع شود و نیاز به نگاه ویژه دارد، نوسازی ناوگان راهداری است اکنون اعتبارات بسیاری صرف تعمیر و نگهداری می‌شود.

وی همچنین به وضعیت سرقت تابلوها و علائم منصوب در حاشیه راه که به یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه استحفاظی این شهرستان تبدیل شده اشاره کرد و گفت: این امر موجب کاهش ایمنی مسیر و به خطر افتادن جان استفاده‌ کنندگان از راه می‌شود.

یوسفیان عنوان کرد: با وجود برخورد با متخلفان و تشکیل پرونده قضایی برای آن‌ها این مسئله مشکلات عدیده‌ای برای این اداره به وجود آورده که کمبود اعتبار در راستای جایگزینی علائم سرقتی از مهم‌ترین آن است که باید برای جلوگیری از این معضل فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی گفت: اکنون علائم حوزه استحفاظی کامل بوده و مشکل خاصی نداریم اما چون بیشتر به تابلوهای کنار جاده آسیب وارد می‌شود برای مرمت کامل تابلوها نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

شناسایی نقاط حادثه‌ خیز

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بردسکن مطرح کرد: در چند سال اخیر نقاط حادثه‌خیز در شهرستان شناسایی و رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و تا کنون نیز در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

یوسفیان رفع مشکلات نقاط حادثه‌ خیز را نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز به شهرستان ذکر کرد و افزود: اردیبهشت‌ ماه سال جاری چندین مورد از جمله آب‌ نمای محور خمی، هدک و سر برج با اجرای پل باکسی ۴ دهانه یک متری رفع مشکل شد و نیز تقاطع روستای علی‎آبادک در محور بردسکن - بجستان در مرحله نصب روشنایی است.

وی بیان کرد: ایمن‌ سازی دو مورد از مدارس حاشیه راه در روستاهای باب‎الحکم در محور بردسکن - انابد و روستای کوشه در محور بردسکن - رکن‌آباد که در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری تکمیل شد از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک