حال نامساعد کاراته در استان هرمزگان


حال نامساعد کاراته در استان هرمزگان

استان هرمزگان با فعالیت 12 ملی پوش و بیش از 3 هزار ورزشکار در رشته کاراته، جایگاه مطلوبی را در این رشته در سطح کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هرمزگان در رشته‌های رزمی به خصوص کاراته افتخارات زیادی را دارد و در سالیان نه چندان دور این رشته ورزش اول هرمزگان بود، ولی از چند سال پیش دچار افت و رکود شده است.
به گفته حمید نیکزاد مربی کاراته عوامل متعددی دست به دست هم داده تا هرمزگان در ۵ تا ۶ سال گذشته دوره افول را در کاراته تجربه کند.
رضا کمالی مربی کاراته هم یادآوری می‌کند: هرمزگان در کاراته مقام سوم جهان، مقام دوم آسیا و رتبه‌های متعدد ملی داشت و هنوز هم این توانایی را دارد که این افتخارات را احیا کند، اما چند سالی است از سطح اول کاراته کشور فاصله گرفته است.
حسین تنی عضو سابق تیم ملی می‌گوید: هرمزگان ۴ تیم در سوپرلیگ و لیگ‌های پایین‌تر داشت، اما متاسفانه به سبب ضعف مدیریت و کناره گیری حامیان مالی، جایگاه خود را از دست داد.
نیاوش فتحی نژاد ملی پوش سابق هم می‌گوید: هرمزگان به لحاظ فنی کاراته کا‌های بسیار خوب و فنی دارد که می‌توانند این رشته را در استان رونق ببخشند به شرط آنکه حمایت شوند.
به گفته اسماعیل خلیلی مربی کاراته برای اینکه حال کاراته هرمزگان خوب شود به عزم همگانی نیاز است، از مدیران ارشد استان گرفته تا هر کسی که بتواند به کارته هرمزگان کمک کند باید پای کار بیایند.
وی با اشاره به اینکه هیئت کاراته هرمزگان از شش ماه پیش رئیس ندارد و با سرپرست فعالیت خودش را دنبال می‌کند تصریح کرد: کشتی کاراته استان چنان در گل فرو رفته که با یک جابجایی یا انتصاب، اتفاق خاصی در آن نخواهد افتاد.
معاون اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان در خصوص رکود کاراته این استان می‌گوید: در چند سال قبل به واسطه تحریم‌ها بیشتر صنایع و شرکت‌ها حاضر به حمایت مالی از تیم‌های ورزشی نبودند، اما الان وضع بهتر شده و در حال رایزنی هستیم تا صاحبان صنایع از رشته‌های پرطرفدار حمایت لازم را انجام دهند.
مظفر خادمی افزود: فدراسیون کاراته هر زمانی را برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کاراته استان اعلام کند برای آن همکاری خواهیم کرد.
کاراته با ۳۰ سبک کنترلی و غیرکنترلی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و یکی از رشته‌های پر نشان است که در مسابقات جهانی می‌تواند نشان‌های زیادی را برای کشور به ارمغان آورد.
در این ماه‌ها نیز کارته کا‌ها آماده حضور در مسابقات المپیک هستند تا بتوانند نشان‌های خوشرنگی را برای میهن کسب کنند.
گزارش مسلم کریمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!