توصیه های مفتی اعظم غنا برای برگزاری مراسم عید قربان


توصیه های مفتی اعظم غنا برای برگزاری مراسم عید قربان

مفتی اعظم غنا از همه مسلمانان این کشور خواست تا نماز عید قربان را منند همان کاری که در روز عید فطر انجام دادند در خانه های خود برگزار کنند و به مساجد نروند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « myjoyonline»،مفتی اعظم غنا از همه مسلمانان این کشور خواست تا نماز عید قربان را منند همان کاری که در روز عید فطر انجام دادند در خانه های خود برگزار کنند و به مساجد نروند.

«شیخ عثمان نوهو شاروبوتو» (Osman Nuhu Sharubutu) گفت که این اقدام برای کمک به محدود کردن شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

در بیانیه منتشر شده از سوی «شیخ آرمیاوو شیبو» (Sheikh Armiyawo Shaibu) ،سخنگوی مفتی اعظم غنا نیز آمده است که تصمیم برای برگزاری مراسم عید سعید قربان در منازل با مشورت گروه های مختلف مسلمانان در این کشور به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شد.

در این بیانیه آمده است: برای جلوگیری از خطر افزایش شیوع ویروس کرونا شیوه برگزاری مراسم عید قربان 2020 در منازل در نظر گرفته شده است و نمازگزاران باید از رفتن به مساجد در این روز اجتناب کنند.

«شیخ آرمیاوو شیبو» در این باره گفت: مراسم عید قربان همیشه در بیرون از منازل برگزار می شود و جمعیت بسیار زیادی از مسلمانان در این مراسم شرکت می کنند

اما دستورالعمل دولت برای ممانعت از جمع شدن بیش از 100 نمازگزار در مساجد موجب شده است تا مسلمانان وادار به برگزاری نماز عید امسال در خانه هایشان شوند.

مفتی اعظم غنا مسلمانان را ملزم به ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در هنگام برگزری مراسم عید قربان کرد.

وی در این باره گفت: قربانی کردن گوسفندان و توزیع گوشت آنها در میان افراد باید به طور کاملا بهداشتی انجام شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه است