اوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شد


اوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شد

بعد از رونمایی از گوشی اوپو ای هفتاد و دو در ماه آوریل، امروز این برند چینی از نسخه فایو جی این گوشی با نام اوپو A72 فایو جی – Oppo A72 5G با مشخصات جذاب رونمایی کرده است. کمپانی اوپو لحظاتی پیش رسما از گوشی اوپو A72 فایو جی پرده‌برداری کرد. تفاوت نسخه فور جی و... نوشته اوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شد اولین بار...

بعد از رونمایی از گوشی اوپو ای هفتاد و دو در ماه آوریل، امروز این برند چینی از نسخه فایو جی این گوشی با نام اوپو A72 فایو جی – Oppo A72 5G با مشخصات جذاب رونمایی کرده است.

کمپانی اوپو لحظاتی پیش رسما از گوشی اوپو A72 فایو جی پرده‌برداری کرد. تفاوت نسخه فور جی و فایو جی این گوشی تنها به شبکه اینترنت موبایل آنها محدود نمی‌شود و تفاوت‌های زیادی در گوشی جدید نسبت به مدل قبلی وجود دارد. اول از همه به سراغ پردازنده این گوشی می‌رویم. برخلاف مدل فور جی که از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ درون آن استفاده شده بود، این شرکت چینی حالا چیپست کوالکام را کنار گذاشته و از تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۲۰ برای مدل A72 5G رونمایی کرده است.

هر دو اسمارت فون سری ۷۲ از نمایشگرهای ۶.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس از نوع پنل‌های ال سی دی برخوردارند، اما مدل فایو جی به نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی مجهز شده و این در حالی است که نسخه‌های قبلی دارای نرخ تازه سازی شصت هرتز بودند و این می‌تواند تجربه روان‌تری هنگام اسکرول کردن و جابجا شدن بین صفحات مختلف بر روی نمایشگر ایجاد کند. البته برخلاف نمایشگر و فناوری ارتباطی اتصال به شبکه اینترنت موبایل که بهبود یافته، مشخصات‌دوربین بر روی این مدل یک عقب‌گرد را نشان می‌دهد.

دوربین و مشخصات فنی اوپو A72 فایو جی

اوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شداوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شد

با وجود این که مدل فور جی ای هفتاد و دو دارای پنج دوربین شامل یک دوربین سلفی شانزده مگاپیکسلی بر روی پنل جلویی و یک ساختار چهارگانه شامل دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی، دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور دو مگاپیکسلی برای تصویربرداری ماکرو و یک سنسور دو مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان بود، حالا در اوپو A72 فایو جی شاهد یک دوربین هشت مگاپیکسلی به عنوان سنسور سلفی هستیم.

روی پنل پشتی این گوشی یک ساختار سه گانه شامل دوربین شانزده مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی برای تصویربرداری فوق عریض و سنسور دو مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان وجود دارد. همچنین برخلاف مدل قبلی سری ای ۷۲ که دارای یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی بود، گوشی جدید اوپو با یک باطری ۴۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی روانه بازار می‌شود که کاربران می‌توانند از طریق پورت یو اس بی تایپ سی آن را با توان حداکثر هجده وات شارژ کنند.

اوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شداوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شد

البته با توجه به این که این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ برای نمایشگر و همچنین امکان اتصال به شبکه اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند، شاید تصمیم اوپو در این باره کمی عجیب بوده و به‌کارگیری یک باتری با ظرفیت بالاتر می‌توانست تصمیم عاقلانه‌تری باشد.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی A72 5G اوپو

از دیگر مشخصات اوپو A72 5G می‌توانیم به اندروید ده و رابط کاربری انحصاری ColorOS 7.2، فناوری ارتقا صدای Dirac 2.0، سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی لبه بدنه و جک سه و نیم میلی‌متری هدفون اشاره کنیم. خریداران می‌توانند این محصول جدید را در سه رنگ متفاوت سفارش دهند و تنها کانفیگی که برای آن در نظر گرفته شده، دارای هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی خواهد بود که قیمتی معادل ۲۷۰ دلار برای آن تعیین شده است.

اوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شداوپو A72 فایو جی با نمایشگر 6.5 اینچی و دایمنسیتی 720 رونمایی شد

صرف نظر از مدل‌های مشکی و سفید مرواریدی، مدل رنگی این گوشی دارای طراحی جالبی روی پنل پشتی خود است و یک نوار با بافت مات در کنار پنل براق آن که پرتوهای نور را به شکل جذابی منعکس می‌کند، دیده می‌شود. از همین حالا پیش فروش این گوشی از طریق سایت رسمی کمپانی اپو در کشور چین آغاز شده و فروش عمومی آن نیز از حدود یک هفته دیگر و در تاریخ ۳۱ جولای آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش