ادامه ناآرامی‌ها در شهر پورتلند


ادامه ناآرامی‌ها در شهر پورتلند

معترضان در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان آمریکا با ماموران مسلح فدرال درگیر شدند. معترضان خشمگین بر سر ماموران فدرال فریاد می‌کشیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز. معترضان در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان آمریکا با ماموران مسلح فدرال درگیر شدند. معترضان خشمگین بر سر ماموران فدرال فریاد می‌کشیدند.

ماموران فدرال در واکنش به این رفتار‌ها قوطی‌های حامل گاز اشک آور به سمت معترضان عضو جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» پرتاب کردند. این درگیری‌ها اوایل بامداد روز شنبه به وقت محلی در شهر پورتلند آمریکا رخ داد. شهر پورتلند شاهد برگزاری پنجاه و هفتمین روز اعتراضات است درحالیکه حساسیت‌ها نسبت به حضور ماموران گشت مرزی آمریکا در داخل شهر پورتلند به شدت افزایش یافته است.
در جریان این ناآرامی ها، ماموران بار‌ها به سمت معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند و به معترضان باتوم زدند. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد درباره اقدام ماموران فدرال در توسل به زور در پورتلند تحقیق خواهد کرد.
تحقیقات درباره اقدامات ماموران فدرال پس از آن شروع شد که ماموران گشت مرزی برخلاف نظر مقامات محلی پورتلند در این شهر مستقر شدند. دولت دونالد ترامپ اعلام کرد ماموران فدرال را به شهر سیاتل هم اعزام خواهد کرد.
معترضان و مقامات محلی پورتلند استقرار ماموران فدرال در این شهر را ترفند پر سر و صدای ترامپ برای ایجاد «نظم و قانون» در آستانه رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا، ارزیابی می‌کنند.
ویلر شهردار پورتلند که دموکرات است مداخله ماموران فدرال در این شهر را سوء استفاده از اختیارات فدرال دانست و گفت اینگونه اقدامات باعث تشدید خشونت‌ها خواهد شد.
بر اساس ویدئویی که در توئیتر در ارتباط با اعتراضات در شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا منتشر شد، تعداد معترضان در خیابان های پورتلند به 10 هزار نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟