گشت‌وگذاری در دنیای Death Stranding، متفاوت‌ترین بازی نسل هشتم + تریلر


گشت‌وگذاری در دنیای Death Stranding، متفاوت‌ترین بازی نسل هشتم + تریلر

در میان بازی سازان بزرگ دنیا هیدئو کوجیما را می‌توان از شناخته شده‌ترین و متفاوت‌ترین‌ها دانست. کوجیما در آخرین بازی خود یعنی Death Stranding باز هم به سراغ روایتی ساختارشکن و متفاوت رفته است.

علیرضا وفایی نیا | شهرارانیوز- در میان بازی سازان بزرگ دنیا هیدئو کوجیما را می‌توان از شناخته شده‌ترین و متفاوت‌ترین‌ها دانست. این بازی ساز را بیشتر با سری بازی‌های «متال گیر» می‌شناسند. کوجیما در آخرین بازی خود یعنی Death Stranding باز هم به سراغ روایتی ساختارشکن و متفاوت رفته است. او در این بازی با شعار اتصال دوباره یک دنیای ویران شده، می‌کوشد بازی اکشن و ماجراجویی متفاوتی را خلق کند، اثری که در نهایت به محصولی کاملا سلیقه‌ای تبدیل شده است و می‌تواند برخی را شیفته خود کند. از طرفی شاید حوصله طیف دیگری از بازیکن‌ها را که به دنیای معمول بازی‌های ویدئویی عادت دارند سر ببرد. با این وجود، اگر اهل تجربه فضایی متفاوت در میان انبوه بازی‌های موجود در بازار هستید، Death Stranding یکی از بهترین انتخاب هاست.

مرثیه‌ای برای تنهایی بشر

گشت‌وگذاری در دنیای Death Stranding، متفاوت‌ترین بازی نسل هشتم + تریلر

داستان بازی در آینده نزدیک روایت می‌شود، جایی که بشریت نه با روبات‌های یاغی، بیگانگان فضایی و موجودات اهریمنی، بلکه با خطر و تهدیدی جدید روبه رو می‌شود. سلسله انفجار‌های گسترده با منبع نامشخص و مبهم، برخی اتفاقات و پیش آمد‌های ماوراءالطبیعه به نام Stranding Death را کلید می‌زنند. در نتیجه این حوادث، سر و کله موجوداتی ماوراءالطبیعه به نام بی تی در زمین پیدا می‌شود. بی تی ها، خود، می‌توانند انفجار‌هایی به نام Voidout به وجود بیاورند و همچنین بارانی مرگ بار و فوق العاده خطرناک به نام تایم فال ایجاد می‌کنند. تایم فال پس از برخورد با هر موجود زنده یا هر جسمی با شدت زیاد و سرعت بالا، فرایند افزایش سن و عمر مفید آن‌ها را تسریع و در نتیجه، آن‌ها را نابود می‌کند. همه این اتفاقات باعث شده است ارتباط مناطق مختلف دنیا با هم قطع و بشریت در آستانه انقراض قرار گیرد. در این دوره دیگر خبری از جامعه، مردم و زندگی گروهی نیست و بیشتر ساکنان باقی مانده، در انزوا به سر می‌برند. حال، شما باید با کنترل «سم پورتر بریجز» تلاش کنید با برقرار کردن دوباره این ارتباط، یک بار دیگر شهر‌های ازهم گسیخه دنیای سابق را به شبکه «کایرال» زیر نظر شهر‌های متحده موسوم به UCA متصل کنید. در دنیای این بازی، قرار نیست دشمن اصلی را نابود کنید، بی تی‌ها را ریشه کن کنید یا کار‌های مشابهی انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید اتصال دوباره جامعه انسانی به یکدیگر است، آن هم با تحویل بسته‌های گوناگون به گروه‌های مختلف انسانی، کسب رضایت و اعتماد آن‌ها و کمک به ایشان برای بقا.

اتصال دوباره دنیای ویران شده

گشت‌وگذاری در دنیای Death Stranding، متفاوت‌ترین بازی نسل هشتم + تریلر

گیم پلی بازی از ٣ بخش انتقال بسته‌های مختلف، مخفی کاری و نبرد با دشمنان تشکیل شده است که به طور خاص، انتقال بسته‌ها مهم‌ترین و بیشترین زمان را از شما می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی تعریف یک سازوکار مشخص برای مکانیک راه رفتن و دویدن سم در شرایط مختلف است. برای مثال، پارامتر‌هایی نظیر میزان بار حمل شده، استفاده از تجهیزات برای جابه جایی بسته ها، حرکت آهسته، حرکت با تریگرها، عبور از طول رود، عبور در هوای برفی یا کولاک و در نهایت عبور از روی صخره‌ها هرکدام تفاوت‌ها و محدودیت‌هایی را در مقایسه با دیگری در برمی گیرد و طبیعتا در جریان بازی نیز تأثیر گذار است. فرضا در صورتی که سم استقامت کمی داشته باشد و مدت طولانی در سفر باشد، هنگام عبور از رود، به راحتی خسته‌ می‌شود و حتی در آب می‌افتد. همچنین هنگام گیر افتادن در ماده سیاه رنگ (Tar) بی تی ها، در صورتی که سرحال باشد، با کمک شما می‌تواند از دست موجوداتی به نام Gazer پیش از رویارویی با کچر‌ها فرار کند. این موضوع زمان بالارفتن از کوه و حرکت روی زمین‌های ناهموار نیز صدق می‌کند. چالش‌های گیم پلی مواردی مانند عبور از ریزش کوه یا نبرد با کچر‌ها را شامل می‌شود و هرکدام به شیوه خود روی سرعت حرکت سم تأثیر می‌گذارد.

طراحی سرزمینی منحصر به فرد

گشت‌وگذاری در دنیای Death Stranding، متفاوت‌ترین بازی نسل هشتم + تریلر

دنیای بازی بی شک یکی از زیباترین دنیا‌های ساخته شده در صنعت بازی‌های ویدئویی است. جزئیاتی گرافیکی چشم انداز بازی Death Stranding هر لحظه چشمان شما را نوازش می‌کند و می‌توانید این جزئیات را هرلحظه چه در کوهستان‌های برفی و چه در طراحی رود‌ها مشاهده کنید. تنها کافی است با موتورسیکلت به منطقه بی تی‌ها وارد شوید تا سرعت تغییر محیط را شگفت زده کند. در زمان حمله بی تی‌ها و زمانی که گیزر‌ها سعی دارند تا شما را به نبرد با کچر‌ها ببرند، با جزئیات بالایی شاهد حرکت این موجودات و البته تقلای سم هستیم. از طرفی غول‌های بازی نیز هرچند الگوی حرکتی محدودی دارند، با طراحی منحصر به فرد، خودنمایی می‌کنند. انیمیشن‌های حرکت سم در شرایط مختلف مانند زمانی که اسکلت مکانیکی پوشیده است یا پابرهنه حرکت می‌کند تفاوت زیادی با یکدیگر دارد و کاملا مشخص است روی همه این حرکات فکر شده است.

فارغ از میان پرده‌ها که کارگردانی عالی دارند، چهره شخصیت‌ها به شکل فوق العاده‌ای با جزئیات طراحی شده است. سازندگان حتی به جزئیات ریزی مانند واقعی بودن لبخند یا حرکت چشم و مو توجه کرده اند. در جریان بازی و خارج از میان پرده‌های به ندرت با شخصیت‌ها روبه رو می‌شوید، اما همان چند شخصیت نیز در زمینه چهره‌ها انیمیشن رضایت بخشی دارند. دنیای عظیم بازی از صحرا‌های قرمزرنگ بگیرید تا کوه‌های سرسبز، جنگل‌های مرموز یا کوهستان‌های یخبندان را در بر می‌گیرد و همه در بهترین شرایط برای یک بازی نسل هشتمی قرار دارند. یخ زدن سم در برف، گیر کردن در رود یا لیز خوردن زمان بالارفتن از کوه، همگی، در جایگاه خوبی ارزیابی می‌شوند.

رودررو با هیولا‌ها

گشت‌وگذاری در دنیای Death Stranding، متفاوت‌ترین بازی نسل هشتم + تریلر

درکنار راه‌رفتن، اپیزود‌های چهارده گانه Death Stranding شامل نبرد‌های کاملا اکشن نیز می‌شود، هرچند این مراحل تنها چند ساعت از بیش از ۵۰ ساعت گیم پلی را به خود اختصاص می‌دهند. در جریان بازی، سم در شرایطی مختلف مجبور به رویارویی با موجودات و انسان‌های متفاوتی با توانایی‌های منحصربه فرد است. برای مثال، با ورود به کمپ میول‌ها یا هومو دیمن‌ها توسط حسگر‌ها تشخیص داده می‌شوید و به صورت پراکنده باید با دشمنان روبه رو شوید. در حالی که میول‌ها تنها سعی دارند شما را با نیزه‌های برقی خود متوقف کنند و بسته‌ها را بدزدند، هومو دیمن‌ها با سلاح‌های کشنده سم را هدف قرار می‌دهند. سم به دلیل توانایی بازگشت به زندگی، بعد از هر بار مرگ، در منطقه‌ای که کشته شده است به زندگی باز می‌گردد. با این حال، باید برای بازپس گیری سلاح‌ها و بسته‌ها به سراغ مخفیگاه دشمنان برود.
خوشبختانه به ویژه بعد از اپیزود چهارم، شاهد حضور سلاح‌های مختلفی در بازی هستیم که تجربه‌ای کاملا اکشن را به گیم پلی می‌دهد. کوجیما سعی کرده است مراحلی کامل اکشن را در بازی به شکلی بگنجاند که بازیکنان بعد از طی کردن مسافت‌های طولانی بتوانند دقایقی نیز هیجان نبرد رو دررو را تجربه کنند.
تریلر بازی Death Stranding

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته