طرح ملی سه شنبه های تکریم اقدامی تاثیرگذار در تجلیل خانواده شهدا است


طرح ملی سه شنبه های تکریم اقدامی تاثیرگذار در تجلیل خانواده شهدا است

حجت الاسلام نجمی پور اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم را اقدامی موثر در تجلیل از خانواده معظم شهدا و پاسداشت مقام شهید و شهادت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، حجت الاسلام «نجمی پور» امام جمعه شهرستان سربیشه، «حاجی زاده» مدیر بنیاد شهید و «ابراهیمی» فرمانده سپاه سربیشه در راستای اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم با چهار خانواده معظم شهید «مهدی چهکندی، حسن رضا عزیزی، محمدرضا توفیقی و حسین خزاعی» و همچنین جانباز سرافزار هشت سال دفاع مقدس «نادر غلامی» دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» در این دیدار با اشاره به اینکه ولایتمداری یکی از مهمترین تاکیدات شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان بوده است، افزود: بیشتر این شهدا، علی رغم سن و سال کم، اما بازهم در صحنه‌ دفاع از کشور در هشت سال دفاع تحمیلی، مقتدرانه حضور یافتند و تا پای جان بر سر آرمان‌های خود ایستادند.

وی گفت: در تمامی جنگ‌هایی که ایران در کارنامه خود دارد، بخش‌های زیادی از این خاک از دست رفته است اما در هشت سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از این خاک به دشمن داده نشد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان، اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم را اقدامی موثر در تجلیل از خانواده معظم شهدا و پاسداشت مقام شهید و شهادت عنوان کرد.

حجت الاسلام سبزه کار هم در این دیدار شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد را از جمله اهداف طرح ملی راهکار عنوان کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اضافه کرد: اجرای این طرح که از تیرماه امسال در خراسان جنوبی آغاز شده است، تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

وی گفت: تشکیل گروه رصد و شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات فعالان و نخبگان فرهنگی هنری، دینی و علمی محله، راستی آزمایی افراد معرفی شده برای تکریم و بارگذاری اطلاعات ایشان در سامانه بچه‌های مسجد و کسب امتیاز فهما، اولویت‌بندی و تایید مصادیق تکریم با نظارت امام جماعت و مشخص کردن نحوه تکریم و تکریم افراد معرفی شده در روزهای سه شنبه با حضور ائمه جماعات، هیئت امنا، مسئولان محلی و منطقه‌ای به منظور الگوسازی در سطح محله در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام می‌شود.

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به گروه هدف طرح ملی سه شنبه های تکریم خاطرنشاان کرد: خانواده‌های معزز شهدا و ایثار گران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت زدایی از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی