امکان فروش 60 درصد از سهام عدالت بعد از عید غدیر


امکان فروش 60 درصد از سهام عدالت بعد از عید غدیر

ایران اکونومیست- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در جلسه امروز شورای عالی بورس مقرر شد کسانی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند، بتوانند بعد از عید غدیر خم علاوه بر 30 درصد قبلی، برای 30 درصد دیگر و در مجموع 60 درصد حق فروش داشته باشند.

امکان فروش 60 درصد از سهام عدالت بعد از عید غدیر حسن قالیباف اصل تصویب مقررات جدید آزاد سازی سهام عدالت را از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی بورس اعلام کرد و گفت: طبق آیین‌نامه سهام عدالت که امروز نهایی شد و برای ابلاغ به مراجع ذیربط به امضای اعضای شورای عالی بورس رسید، مقرر شد کسانی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده‌اند بتوانند بعد از عید غدیرخم علاوه بر ۳۰ درصد قبلی، برای ۳۰ درصد دیگر و در مجموع ۶۰ درصد حق فروش داشته باشند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در آن دخیل هستند، پذیرش این شرکت ها از اواسط مرداد ماه در بورس تهران آغاز می‌شود و آنها نیز بعد از عید غدیر می‌توانند در مجموع ۶۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

قالیباف اصل همچنین اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بازارگردانی شود تا قیمت آنها کمتر از ۹۸ درصد خالص ارزش دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس یا همان ( NAV) نباشد.

پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است