7600 زوج اصفهانی آموزش‌های زندگی مشترک را فرا گرفتند


7600 زوج اصفهانی آموزش‌های زندگی مشترک را فرا گرفتند

اصفهان- ایرنا- سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: بیش از هفت هزار و 600 جوان این استان در یک سال گذشته با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مفاهیم مربوط به ازدواج و زندگی مشترک را فرا گرفتند.

عباس مرادیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان با برگزاری ۳۳۲ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج موضوعات مربوط به متاهلی را با حضور استاددان مجرب آموزش داده‌اند.

وی بیان ‌کرد: مدرسان این کارگاه‌های آموزشی و محتوای تدریس آن‌ها باید به تایید وزارت ورزش و جوانان برسد تا اینکه مجوز برگزاری کارگاه صادر شود.

وی یادآور شد: این خدمات در انتخاب آگاهانه، افزایش کیفیت زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق کارآمد بوده است.

وی اضافه‌ کرد: این وزارتخانه از برخی از سمن‌ها برای برگزاری این جلسات حمایت‌های مالی را پیش بینی کرده و امسال با تدوین برنامه جدید پیش‌بینی فعالیتهای آموزشی انجام خواهد شد.

به گفته وی همزمان با هفته ازدواج ۱۰ جلسه آموزشی ازدواج برای جوانان پیش‌بینی شده که با رعایت اصول بهداشتی و یا غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی تولید محتواهای چند رسانه ای، بسته‌های آموزشی، ارایه خدمات مشاوره‌ای رایگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و هچنین اجرای استندآپ کمدی( نوعی از کمدی است که در آن، اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند) به صورت مجازی را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

وی با اشاره به توزیع وام ازدواج به جوانان گفت: سال گذشته ۴۸ هزار نفر متقاضی وام ازدواج بودند که ۹۳ درصد از آن‌ها موفق به دریافت آن شدند که وزارت ورزش و جوانان با رصد و بررسی توزیع اعتبارات سعی بر تسهیل شرایط توزیع این تسهیلات دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 26 هزار جوان در استان اصفهان ازدواج کرده اند یادآورشد: کاهش آمار ازدواج به دلیل شرایط کرونا و مسائل فرهنگی و اقتصادی بوده که در بیش از 10 سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وام ازدواج نیز در سال ۹۹ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ تا پایان خرداد ماه جمع متقاضیان این وام ۴۲ هزار و ۳۵۰ نفر برآورد شد و نزدیک به ۴۰ درصد از این تعداد وام ازدواج را دریافت کرد که میزان این مبلغ هم به ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان (از شبکه بانکی وام ازدواج) رسید.

این وام در سال گذشته ۳۰ میلیون تومان و مجموع متقاضیان نیز برابر با ۱۸۲ هزار نفر بود.

بیش از ۵۳۰ هزار ازدواج در سال ۹۸ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید