متخلف تغییر کاربری اراضی زراعی در مریوان بازداشت شد


متخلف تغییر کاربری اراضی زراعی در مریوان بازداشت شد

سنندج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مریوان از شناسایی و دستگیری یک متخلف که اقدام به تغییر کاربری و تفکیک غیر مجاز اراضی زراعی در این شهرستان کرده بود، خبر داد.

محمد رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرد با هویت معلوم بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب ۱/ ۸/ ۸۵ اقدام به تغییر کاربری، تفکیک و پلاک بندی غیر قانونی ۲۶ هزار مترمربع از اراضی زراعی در روستای تازه آباد کرده بود.

وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی مریوان به محض اطلاع و کشف موضوع مستند به مواد یک، سه و ۱۰ قانون مذکور علیه فرد متخلف اعلام جرم کرده و پس از تشکیل پرونده و جمع آوری مستندات لازم شکایت خود را به دادگستری شهرستان ارسال کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان یادآور شد: با دستور مقام قضایی و انجام تحقیقات و بررسی های لازم توسط دادگستری با همکاری نیروی انتظامی شخص متخلف شناسایی و بازداشت شد.

وی به مالکین و زارعین هشدار داد بدون کسب مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی اقدام به تفکیک و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی خود نکنند چون در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تغییر کاربری غیر مجاز با سامانه ۱۳۱ یا شماره تلفن ۳۴۵۲۱۴۳۴ تماس حاصل بگیرند.

پیش بینی برداشت ۱۱ هزار تن گندم در شهرستان مریوان

مدیر جهاد کشاورزی مریوان با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان گفت: ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع امسال به کشت گندم اختصاص یافته و متوسط برداشت گندم در هر هکتار ۲ تن برآورد شده که در مجموع پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۱ هزار تُن گندم مرغوب برداشت شود.

وی یادآور شد: کار برداشت گندم در شهرستان مریوان با ۹ دستگاه کمباین شامل پنج دستگاه کمباین عادی و چهار دستگاه کمباین کاه کوب انجام می شود و طی چند روز گذشته گندم یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع توسط این ماشین آلات برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان اضافه کرد: طی چند روز گذشته ۵۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز نیز توسط مراکز خرید به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲۷ هزار و ۵۰۰ ریال خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش قیمت دارد.

رحیمی با اشاره به مبارزه با آفات و امراض مزارع گندم افزود: عملیات مبارزه با سن مادر در سطح ۴۴۰ هکتار و پوره سن در ۷۰۰ هکتار انجام شده و در سطح یک هزار و ۶۷۳ هکتار نیز مبارزه با علف هرز گندم از نوع پهن برگ و ۳۷۳ هکتار باریک برگ انجام شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ تُن بذر گواهی شده گندم بین کشاورزان و گندمکاران این شهرستان توزیع شده است.

در شهرستان مریوان ۲ مرکز خرید کار خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان را بر عهده دارند. ، شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران