جلد دوم کتاب یزد یادگار تاریخ منتشر شد


جلد دوم کتاب یزد یادگار تاریخ منتشر شد

جلد دوم کتاب «یزد، یادگار تاریخ» به قلم «حسین مسرّت» پژوهشگر یزدی منتشر و در اختیار عموم و علاقمندان به یزد قرار گرفت.

جلد دوم کتاب «یزد، یادگار تاریخ» از کتب ارزشمند و پرفروش «حسین مسرت» نویسنده و پژوهشگر یزدی از سوی نشر «یزدا» منتشر و در دسترس دوستداران تاریخ قرار گرفت.

این کتاب دارای شش بخش گفتارهای تاریخی، نام آوران و بزرگان، آداب و فرهنگ، نقد کتاب، معماری و هنر و مردم شناسی یزد است. جلد دوم این کتاب همانند جلد نخست، بازچاپ گفتارهای پرخواستار نویسنده تنها در حوزه یزدشناسی و یزد پژوهی است که در کتاب‌ها، نشریه‌ها، تارنماهای ایران و همچنین سخنرانی‌های وی میان سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۶ گردآوری و با ساماندهی و ویراستاری «پیام شمس‌الدّینی» آراسته و چاپ شده است.

جلد دوم «یزد، یادگار تاریخ» کتابی دارای ۲۴ صفحه دیباچه، مقدّمه و فهرست مندرجات، ۶۷۰ صفحه متن و ۲۴ صفحه تصاویر رنگی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان یزد است.

در این کتاب ۱۷۵ مقاله کوتاه و بلند، یک مقدّمۀ ادبی به فارسی و هشت مقدّمه به زبان‌های آلمانی، اردو، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، عربی، فرانسوی و هندی به ترتیب با ترجمه «کرستین نول»،«کریمی»، «مسعود بهجو»، «فاطمۀ سماواتی»، «خوزه کوتیاس فرر»، «هیوا رحیمی»، «پیرو دونینی»، «رضا افخمی عقدا»، «شهاب صرّافیان» و «فاطمۀ سماواتی» دربارۀ یزد استفاده شده است.

مقالات مذکور منتخب و گلچینی از بین حدود ۸۰۰ مقالۀ نویسنده بوده که سعی شده همچون دفتر نخست، از تنوع موضوعی برخوردار باشد.

هم اکنون جلد سوم این کتاب با همان ترتیب، گردآوری و حروف چینی شده و در دست ویراستاری است و تا پایان سال ۱۳۹۹ منتشر خواهد شد. البته جلد چهارم این کتاب نیز شامل گفتارهای یزد و نمایه‌ها تا سال ۱۴۰۰ چاپ و منتشر می‎شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا