مهارت آموزی اقتصادی‌ترین نوع آموزش‌ها است


مهارت آموزی اقتصادی‌ترین نوع آموزش‌ها است

ایرنا - کرج - رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: مهارت آموزی، اقتصادی‌ترین نوع آموزش‌ها است و باید به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در کشور مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیم صالحی عمران روز یکشنبه در دومین نشست شورای مهارت در سالج اری و آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری البرز با تبریک هفته ملی مهارت اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین چالش ها در سیستم‌های آموزشی عرضه محور بودن است که باید تلاش شود به سمت تقاضا محور بودن حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: باید آموزش‌هایی را ارائه دهیم که رشد اقتصادی و توسعه کشور را به درستی به پیش برد.
وی ادامه داد: دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاهی ماموریت‌گرا و هدف اصلی آن تربیت تکنسین (کاردان) است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: باید تلاش شود تا از تجربه کشورهای پیشرو در آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه ای به بهترین نحو استفاده کنیم.
صالحی عمران خاطر نشان کرد: مبنای اصلی تفاهم نامه با استانداری البرز این است که هم زمینه رشد کمی دانشکده ها و رشته های متعدد و جمعیت دانشجویی را فراهم کنیم و هم از لحاظ کیفی بتوانیم زمینه‌های خوبی را برای فعالیت بیشتر دانشکده ها در استان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: استان البرز با توجه به توانمندی زیاد صنعتی می تواند الگوی بسیار خوبی برای ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشگاه باشد.
همچنین استاندار البرز با تبیین ظرفیت‌های صنعتی موجود در این استان گفت که از رشته های مهارتی که باعث رشد و توسعه صنایع استان شوند مورد حمایت کامل قرار می‌گیرند.
عزیزاله شهبازی با یادآوری رشد شرکت‌های دانش پ‌بنیان و تاثیر این مراکز در رشد صنعت اظهار امیدواری کرد تا جامعه به جای مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌آموزی و تخصص حرکت کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز نیز بزرگترین چالش امروز کشور در حوزه بازار کار را نداشتن مهارت شغلی عنوان کرد.
جهانگیر شاهمرادی اظهار داشت: با توجه به تغییر کارکرد و نگرش های امروز به حوزه کسب و کار که شاید بتوان عمده علت آن را متاثر شدن دنیا از ویروس کووید ۱۹ عنوان کرد؛ باید نگاهمان را نسبت به بازار کار و شرایط حاکم بر آن تغییر دهیم.
وی افزود: در این راستا ابتدا باید نگاه آموزش محور داشته باشیم تا بتوانیم خود را برای تحولات جدید در این حوزه آماده کنیم.
وی از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای حمایت از کسب و کار نوپا، ریسک پذیر و شرکتهای دانش بنیانی که ایده های تجاری سازی دارند؛ خبر داد و گفت: با نگاه ویژه استاندار محترم البرز به عنوان شخصیتی علمی و دانشگاهی فرصت مغتنمی برای دانشگاهها فراهم شده است تا آموزش های خود را به سمت آموزش های نتیجه گرا سوق دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان البرز با وجود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی معتبر که بالغ بر ۱۵۰ واحد آن دارای برند ملی و فراملی هستند، گفت: خوشبختانه توانسته ایم در سال گذشته ۵۵۰ میلیون دلار صادرات داشته و در سال جاری نیز رشد ۲۶ درصدی را تجربه کنیم که نویدبخش آینده روشنی در حوزه اقتصادی استان است.
همچنین اصغر ترکیان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان البرز نیز به معرفی سیاست‌های این دانشگاه درباره کارآفرینی و مهارت آموزی جوانان پرداخت و گزارشی از عملکرد دانشگاه استان در زمینه اشتغال و کارآرفرینی جوانان و ارتباط صنعت با دانشگاه پرداخت.
در این نشست تفاهم نامه همکاری اشتغال مهادت محور بین دانشگاه فنی و حرفه ای و استانداری استان البرز منعقد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها