طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان درحال اجراست


طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان درحال اجراست

زاهدان- ایرنا- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با هدف تجلیل از خانواده های شهدا در این استان درحال اجراست.

حجت الاسلام مهدی پودینه روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این طرح به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تابستان سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: اجرای این طرح فرصت مناسبی را برای ارتباط نسل جوان با خانواده شهدا فراهم کرده تا این قشر بی واسطه با راه و اهداف شهدا آشنا شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره «روح مقاومت» خبر داد و گفت: در این رویداد وصیت‌نامه شهدا در قالب‌های متنوع هنری بازخوانی و منعکس می‌شود و شیوه‌ای جذاب برای معرفی این شخصیت‌های فرزانه به نسل جدید است.

وی اضافه کرد: جشنواره بین المللی «روح مقاومت» با هدف ترویج روحیه مقاومت و آشنایی با وصایای شهدا که گنجینه‌های معنوی هستند در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.

پودینه افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا ۳۱ شهریور سال جاری فرصت دارند آثار خود را در قالب دل نوشته، خاطره نویسی، عکس، صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس‌نوشت از وصیت‌نامه شهدا را از طریق فضای مجازی به آدرس bachehayemasjed.ir ارسال کنند.

مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد سیستان و بلوچستان از برگزاری طرح ملی تابستانه «فهما» در مساجد سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این طرح ملی مختص برنامه های غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون ‌های فرهنگی، هنری مساجد است که با موضوعات قرآن، عترت، احکام، اخلاق، عقاید، اطلاع رسانی و ارتباطات، سلامت و تندرسی، تولید علم، قرآنی و ارزش و مناسبت های ملی و مذهبی، تولید و اشتغال و تکنولوژی ارتباطات با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی درحال برگزاری است.

وی افزود: برنامه ‌های این طرح ملی در سه حوزه شبستان فرهنگ، شبستان هنر و شبستان نوآوری از ۱۰ تیر به مدت ۲ ماه درحال برگزاری است به طوری که ویژه برنامه های متنوعی نظیر همایش، جشنواره و کارگاه در بخش های کتاب، رسانه، سرود، فیلم، کارآفرینی، فن آوری و نمایش تدارک دیده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک