جوانان بدون داشتن شغل هم می‌توانند بیمه تأمین اجتماعی شوند + جزئیات


جوانان بدون داشتن شغل هم می‌توانند بیمه تأمین اجتماعی شوند + جزئیات

مدیرعامل خانه جوانان خراسان رضوی از انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه‌کردن جوانان به ابتکار خانه جوانان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، آرشین رباطی با اعلام این خبر گفت: صنعت بیمه و حضور شرکت‌های مختلف بیمه‌ای در کشور ما سابقه دیرپایی دارد و هریک از این شرکت‌ها در ارائه تسهیلات بیمه‌ای به اقشار مختلف مردم، هر روز طرح‌های تازه‌ای معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: در بین بیمه‌های رایج در کشور، بیمه تأمین اجتماعی به‌علت پشتوانه دولتی و امنیتی که با خود دارد، مورد توجه مردم است و همین مسئله برای خانه جوانان خراسان رضوی و مجمع استانی سمن‌ها تبدیل به یک دغدغه شد تا با آگاهی از نیاز‌های روزافزون جوانان استان خراسان رضوی، برای بیمه و آتیه آنان اقدامی انجام دهیم.

مدیرعامل خانواده جوانان خراسان رضوی به طرح بیمه تأمین اجتماعی جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: بیمه تأمین اجتماعی جوانان، البته طرحی جدید نیست و از سال ۱۳۷۷ بحث شده است و علت اینکه چرا بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال، آن‌گونه که شایسته است معرفی و اطلاع‌رسانی نشده است، برای ما نیز سؤال است. اما آنچه ما دنبال کردیم و به نتیجه رساندیم، از سال گذشته آغاز شد و در نهایت به نتیجه مطلوب رسید.

رباطی درباره جزئیات این طرح نیز گفت: در طرح بیمه تأمین اجتماعی جوانان، متقاضیان می‌توانند به خانه جوانان استان واقع در مجموعه ورزشی تختی مشهد مراجعه کنند و همین اقدام مثبت باعث کاهش زمان اقدام ثبت‌نام چنین بیمه‌ای در کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی می‌شود. بیمه‌های مدنظر به ۳ بخش بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد تقسیم می‌شود که به ترتیب مبلغ ۲۳۷، ۲۷۷ و ۳۵۶ هزار تومان حق بیمه ماهانه را شامل می‌شود که برای دریافت دفترچه خدمات درمانی، علاوه بر مبالغ یادشده، مبلغ ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان دیگر را نیز باید بپردازند.

عضو مجمع ملی جوانان درباره مزایای هریک از بیمه‌های سه‌گانه اعلام شده گفت: مزایای هر ۳ نوع اعلام‌شده تقریبا با هم یکسان است و برحسب تأهل یا تجرد افراد متقاضی و همچنین توان پرداختی وی، می‌تواند تغییراتی داشته باشد. به‌عنوان مثال، متقاضی بیمه ۱۸ درصد، شامل مواردی، چون حق ازکارافتادگی، پرداخت حقوق به بازماندگان در صورت فوت پیش از بازنشستگی و... خواهد شد.

رباطی درباره متقاضیان این طرح نیز گفت: تمام جوانان رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال که شاغل نیستند یا بیمه‌ای برایشان رد نمی‌شود، مشمول این طرح خواهند شد. از سوی دیگر، طبق توافقی که با سازمان تأمین اجتماعی داشته‌ایم، برخی متقاضیان که سابقه بیمه دارند، تا مرز ۵۰ سال نیز می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. در صورتی که فرد در حین پرداخت حق بیمه خود در ارگانی مشغول به خدمت شود، ادامه این بیمه از سوی دستگاه کارفرما پرداخت خواهد شد. همچنین جوانانی که در این طرح بیمه خود را ثبت می‌کنند، پس از ۳۰ سال حقوق بازنشستگی خود را برپایه حقوق آن روز دریافت خواهند کرد.

گفتنی است، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با عضویت در شبکه مجازی خانه جوانان خراسان رضوی به‌نشانی @javanan_khr از مراحل ثبت‌نام و مدارک لازم آن آگاه شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس