حادثه معدن شهید نیلچیان چهارمحال و بختیاری ناشی از نقص ایمنی نبوده است


حادثه معدن شهید نیلچیان چهارمحال و بختیاری ناشی از نقص ایمنی نبوده است

شهرکرد- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: حادثه روز یکشنبه معدن شهید نیلچیان شهرستان کیار که منجر به فوت یک کارگر شد ،به دلیل نقص ایمنی نبوده است.

مهرداد قاسمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح روز پنجم مردادماه در حالی که کارگران در کارگاه استخراج مشغول تخلیه ماده معدنی بودند، با سقوط یک تکه سنگ بزرگ به سر یکی از کارگران، کارگر حادثه‌دیده بر اثر خونریزی مغزی در محل فوت می‌کند.

وی ادامه داد: این کارگر در حالی که مجهز به کلاه ایمنی بوده است ،اما بزرگی و شدت ضربه سنگ به حدی بود که منجر به فوت وی می‌شود.

قاسمی، تعداد کارگران فعال در معدن شهید نیلچیان شهرستان کیار را ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این حادثه به جز کارگر فوت شده، سایر کارگران در صحت و سلامتی قرار دارند و روند فعالیت معدن به جز محوطه کارگاه استخراج، که در آن حادثه رخ داده است، در حالت عادی قرار دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته این نخستین حادثه‌ای است که در معادن استان رخ داده است، تصریح کرد: کارشناسان فنی و ناظر هر سه ماه یکبار ایمنی معادن استان را بررسی و ارزیابی می‌کنند تا از وقع حادثه ناشی از نقص ایمنی در این معادن جلوگیری شود.

قاسمی با بیان اینکه معدن شهید نیلچیان، تنها معدن زیرزمینی استان است، افزود: در این معدن سالانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تن خاک‌نسوز استخراج می‎شود که یکی از معادن بزرگ و مهم استان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۸۰۰ کارگر در ۹۴ معدن فعال چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان