طرح آشتی با آموزش در 35 روستای جنوب کرمان اجرا می‌شود


طرح آشتی با آموزش در 35 روستای جنوب کرمان اجرا می‌شود

جیرفت - ایرنا - مدیر خیریه دارالاکرام جنوب کرمان از هدف گذاری 35 روستای این منطقه برای طرح آشتی با آموزش (ویژه بازماندگان از تحصیل) خبر داد.

محمدحسین افشار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز طرح ماندگار "آبا" (آشتی با آموزش) در استان کرمان خبر داد و گفت: این طرح طبق تفاهم نامه خیریه دارالاکرام با بخش مشارکت های وزارت آموزش و پرورش ابتدا از منطقه جنوب کرمان شروع و سپس در سایر نقاط استان کرمان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ماندگار "آبا" به صورت پایلوت در استان کرمان هدف گذاری شد، تصریح کرد: این طرح روز گذشته در مدرسه قمربنی هاشم روستای توکل‌آباد شهرستان عنبرآباد افتتاح شد.

وی اظهار داشت: در این طرح روستاهای دارای بالاترین میزان دانش آموز ترک تحصیل هدف‌گذاری شده که با برگزاری کلاس‌های آموزش از راه دور زمینه تحصیل مجدد دانش‌آموزان مناطق محروم و روستاهای دور افتاده را فراهم می‌کند.

مدیر خیریه دارالاکرام جنوب کرمان ادامه داد: با اجرای این طرح تحولی در بخش آموزش روستاهای دورافتاده و مناطق محروم منطقه جنوب کرمان رقم می‌خورد.

وی هدف از اجرای طرح آشتی با آموزش (آبا) را بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش عنوان کرد.

افشار بُعد مسافت، وسعت استان، نبود مدارس در برخی نقاط و فقر مالی را از دلایل بازماندگی تعدادی از دانش آموزان از تحصیل عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل از طریق آموزش از راه دور انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیش از ۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل در جنوب کرمان وجود دارد که تلاش داریم زمینه ایجاد تحصیل برای این افراد فراهم شود.

افشار، حفظ کرامت انسانی و شان دانش‌آموزان را اولویت اصلی و مهم موسسه خیریه دارالاکرام دانست و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان سختکوش و درس‌خوان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست با وضعیت مالی نامناسب را از اهداف اصلی این خیریه عنوان کرد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان، یک میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر