47 میلیارد ریال برای تقویت شبکه برق آستارا هزینه شد


47 میلیارد ریال برای تقویت شبکه برق آستارا هزینه شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره برق آستارا گفت: امسال 47 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق هزینه و 9 دستگاه ترانس جهت رفع مشکل افت ولتاژ در نقاط مختلف این شهرستان نصب و راه‌اندازی شده است.

فرزین بهامین روز یکشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا اظهار کرد: عیوب خطوط برق، پایش شده و میزان خاموشی در تابستان امسال کاهش یافته و برای اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق آستارا در نیمه دوم سال جاری، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.

وی ادامه داد: فیدر برق دهستان حیران به دلیل شرایط نامساعد جوی در برخی ایام به صورت موقت قطع می شود و برای ساخت شبکه برق در حاشیه جاده حیران، به مجوز اداره های کل راهداری استان های گیلان و اردبیل نیاز داریم.

بهامین گفت: هر سال برای اصلاح خطوط برق معیوب ناشی از برخورد اشیا مزاحم ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می کنیم و شهروندان و دستگاه های اجرایی هنگام کاشت درخت، حریم برق را رعایت کنند.

رئیس اداره برق آستارا گفت: در فصل گرما به علت استفاده مداوم از لوازم سرمایشی، مصرف برق نسبت به سایر فصل ها دو برابر می شود و شهروندان و گردشگران در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

وی افزود: اداره برق آستارا دارای پنج بخش اداری، ۷۲۱ دستگاه ترانس تقویت، ۲۹۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ۵۴ هزار مشترک برق است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی