تعرض جنگنده های آمریکا به هواپیمای ایران را به جد پیگیریم


تعرض جنگنده های آمریکا به هواپیمای ایران را به جد پیگیریم

نماینده مردم شهرستان ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعرض و ایجاد مزاحمت دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان را از طریق کلیه مراجع قانونی پیگیر هستیم تا چنین حرکتی را محکوم کرده و شاهد تکرار چنین جنایتی نباشیم.

محمد علیپور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تعرض و ایجاد مزاحمت دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: اقدام تروریست های آمریکایی و تعرض به هواپیمای ماهان تقریبا در هیج جایی از دنیا رخ نداده بود، در کل دنیا مسیرهای هواپیماهای مسافربری مشخص بوده و برابر قوانین و پروتکل های بین المللی هواپیماهای مسافری از امنیت کامل برخوردار هستند زیرا با جان انسان ها ارتباط مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: قراردادهای بین المللی اجازه چنین حرکت هایی را به هیچ وجه نمی دهند و این اقدام را به شدت محکوم می کنیم.

نماینده مردم شهرستان ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتخابات پیش رو آمریکا و استراتژی انتخاباتی نامزدها اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی سعی دارند اینطور نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران مخل امنیت بین المللی است و از این طریق با متشنج کردن جو بین المللی به نفع خود استفاده کنند.

علیپور افزود: خوشبختانه تا این لحظه همه کشورها بر این اتفاق نظر دارند که باید امنیت هواپیماهای مسافری تامین شود.

به گفته وی این اقدام تروریستی را از طریق کلیه مراجع قانونی پیگیر هستیم تا چنین حرکتی را محکوم کرده و شاهد تکرار چنین جنایتی نباشیم؛ هرچند که چنین اقدام هایی در سابقه آمریکا موجود است و شلیک به هواپیمایی مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در سال ۱۳۶۶ نمونه آن است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟