شهرداری سنندج یاور کمپین مردمی هر شهروند یک مهارت است


شهرداری سنندج یاور کمپین مردمی هر شهروند یک مهارت است

سنندج - ایرنا - رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری ، کارآفرینی و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: مدیریت شهری یاور توسعه کمپین مردمی هرشهروند یک مهارت بوده و در این راستا آن را فرهنگ‌سازی می‌کند.

ارسو گویلی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، کارآفرینی و گردشگری شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: رونق سرمایه گذاری و عمران و آبادانی شهر سنندج جز با کارآفرینی و پرورش کارآفرینان مسیر نخواهد شد که در این راه نقش اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان بسیار پررنگ و حائز اهمیت است .

وی اضافه کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم در بحث ایجاد فرهنگ مهارت آموزی و توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان مولفه اصلی توسعه به نتایج رضایت بخشی برسیم اما با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین شورای اسلامی شهر سنندج ، شهرداری سنندج و اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان کمپین هر شهروند یک مهارت را پیگیری و به عنوان یک فرهنک عامه پسند به مردم سنندج معرفی می‌کنیم .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان نیز با اشاره به نقش نیروی انسانی ماهر و متخصص در توسعه اقتصادی کشور گفت : تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی مورد توجه کشورهای پیشرفته جهان قرار گرفته که در ایران اسلامی نیز این به این مهم توجه ویژه ای شده است که سازمان آموزش فنی حرفه‌ای به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی در سطح کشور حضوری فعال و مثمر ثمر را در این بحث دارد .

سید جمیل احمدی با اشاره به ویژگی‌های نیروی انسانی ماهر افزود : دانش ، مهارت ، نگرش و آشنایی با فناوری های نوین به عنوان ویژگی های نیروی انسانی ماهر تعریف شده است که آموزش فنی و حرفه ای می‌کوشد تا با ایجاد این چهار ویژگی در افراد جویای کار در تربیت نیروی انسانی ماهر نقش موثری داشته باشد.

وی دستیابی به توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی را مستلزم اجماع دستگاه‌های اجرایی مربوطه و ایجاد فرهنگ سازی لازم در حوزه آموزش های مهارتی در سطح جامعه اعلام و یادآور شد : ایجاد فرهنگ مهارت آموزی به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه می تواند ضمن کم رنگ کردن فرهنگ مدرک گرایی و پشت میز نشینی زمینه خلق افراد کارآفرین را فراهم کند.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

۳۱ تیر تا ۶ مرداد در تقویم جمهوری اسلامی با عنوان هفته مهارت نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان