در آمریکا موج نخست کرونا را پشت سر نگذاشته ایم


در آمریکا موج نخست کرونا را پشت سر نگذاشته ایم

دکتر فارلی: چیزی به عنوان مصونیت در برابر کرونا برای رده های سنی خاص وجود ندارد و همه باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ؛ استاد دانشگاه جانز هاپکینگز تاکید کرد چیزی به عنوان مصونیت در برابر کرونا برای رده های سنی خاص وجود ندارد و همه باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.
دکتر جیسون فارلی (JASON FARLEY) درباره موج دوم کرونا در ماه های سرد پیش رو و پیامدهای از سرگیری مسافرت های تابستانی و نیز بازگشایی مدارس گفت به نظر من بسیار اهمیت دارد که بدانیم دست کم در آمریکا که گفته شود ما موج نخست را پشت سر گذاشته ایم؛ برای من قانع کننده نیست و شاید حتی بشود گفت شاهد تشدید موج اول نیز هستیم.

وی افزود در ابتدای امر این صحبت ها بود که ممکن است تابستان باعث کاهش شمار مبتلایان باشیم و برخی دیگر نیز این گمان را داشتند که درباره این ویروس،​ در تابستان قرار نیست اتفاق خاصی روی دهد و باید بیشتر روی رفتار خود تمرکز کنیم. رفتارهای ما چندان تفاوتی نداشتند و با گذشت زمان و نزدیک شدن پاییز و فصل بازگشایی مدارس برخی تدابیر دیگر مانند کاهش فاصله گذاری اجتماعی را برای مثال در رستوران ها شاهد هستیم و اینها همه فرصتی برای ویروس برای گسترش هر چه بیشتر و افزایش شمار مبتلایان به ویروس به شمار می آید. از این رو محوریت مساله در واقع به واکنش و رفتار ما بستگی دارد.

استاد دانشگاه جانز هاپکینز درباره اینکه گفته می شود کودکان درباره کرونا کمتر دچار بیماری می شوند،​ آیا این بدان معناست که انتقال دهنده ضعیف تری نیز به شمار می آیند، گفت نه! اطلاعات جدید نشان می دهد بیماری در حال تغییر جهت به سوی افراد جوان تر است و ما برخی عوارض و نشانه های شدید را در میان جوان تر ها نیز شاهد هستیم. این را می خواهم همه بدانند که چنین چیزی درباره کووید19 اصلا مطرح نیست.

فارلی درباره بازگشت کودکان به مدرسه نیز گفت باید ببینیم که آیا این بهترین تصمیم ما می تواند باشد یا نه و اینکه آیا فشار اقتصادی یا فشار روانی روی خانواده ها با نرفتن کودکان به مدارس وجود خواهد داشت یا نه؟ ولی باید این را دانست که مدارس برای فاصله گذاری اجتماعی و نیز تماس نداشتن کودکان با اشیاء،​ دوستان و از جمله بدن خودشان طراحی نشده اند و نمی توان کاری برای جلوگیری از این کارها انجام داد.
دکتر فارلی افزود از این رو باید بهترین عملکرد را در این باره سنجید. در کشورهای دیگر نیز اقداماتی برای بازگشت ایمن کودکان به مدارس صورت گرفته است و از سوی دیگر، باید دیدگاه های والدین نیز در نحوه تصمیم گیری برای بازگشت کودکان به مدارس لحاظ شود. والدین باید اطلاع کافی از نحوه عملکرد نظام آموزشی مدارس داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !