مومنان حقیقی اعمال صالح خود را به خداوند نسبت می‌دهد


مومنان حقیقی اعمال صالح خود را به خداوند نسبت می‌دهد

امام جمعه موقت تهران گفت: مومنان حقیقی به دور از خودبینی و تکبر همه اعمال صالح خود را به خداوند نسبت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدحسن‌ابو‌ترابی‌فرد»، امروز در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های اخلاقی ویژه مدیران، معاونان و استادان حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: خداوند انسان را برای رسیدن به بهشت و جهنم مختار قرار داده است.
وی افزود: در دنیا خداوند برای عطای نعمات خود به بندگانش چیزی فراتر از عمل او عطا می‌کند، اما اعمال صالح زمینه سعادتمندی انسان را فراهم می‌‌کند.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عمل صالح باطن مومن را نشان می‌دهد، اظهار کرد: بین عمل صالح و ایمان انسان رابطه وجود دارد عمل صالح سبب افزایش ایمان می‌شود. باطن پاک لازم است که انسان به انجام عمل صالح میل داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ابو‌ترابی‌فرد با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) مصداق اتم پاکی‌ها هستند، ابراز کرد: آنها هیچ‌گاه دچار منیت و تکبر نمی‌شوند و هر عمل صالح خود را از ناحیه لطف و رحمت الهی محسوب می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه مومنان واقعی به سوی نور حرکت می‌کنند، عنوان کرد: حرکت انسان‌ها در این دنیا یا به سوی نور یا به سوی ظلمت است، تقوا و اعمال صالح انسان را از ظلمت خارج و به سوی نور می‌برد اما عمل طبق هوای نفس انسان را به سوی ظلمت حرکت می‌دهد.
استاد اخلاق با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: سعادت و شقاوت انسان نتیجه عمل او است، فاسدان و کافران شایستگی هدایت ندارند مگر اینکه خداوند شخصی آنها را مورد عنایت خاص خود قرار دهد.
وی افزود: مومنان حقیقی به دور از خودبینی و تکبر همه اعمال صالح خود را به خداوند نسبت می‌دهد، بنابراین انسان باید همواره هدایت و انجام عمل صالح را از خداوند و ائمه معصومین(ع) تقاضا کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان