جهاددانشگاهی؛ الگویی موفق برای برون‌رفت از مشکلات کنونی


جهاددانشگاهی؛ الگویی موفق برای برون‌رفت از مشکلات کنونی

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد با بیان اینکه نقش جهاددانشگاهی در جامعه بسیار حساس است، اظهار کرد: در مقطع کنونی که کشور از سوی چند جبهه تحت فشار قرار گرفته است این نهاد می‌تواند الگوی روشنی را برای برون‌رفت از شرایط حال حاضر ارائه کند.

جهاددانشگاهی؛ الگویی موفق برای برون‌رفت از مشکلات کنونیعلی صالحی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: این نهاد نقش بسیار حساسی دارد به‌ویژه در مقطع کنونی که کشور از سوی چند جبهه تحت فشار قرار گرفته است، لذا جهاددانشگاهی می‌تواند یک الگوی روشنی را برای برون رفت از شرایط حال حاضر ارائه کند.

وی ادامه داد: این نهاد در حوز‌ه‌های متفاوت توانسته تأثیرات خوبی در جامعه داشته باشد به‌ویژه در حوزه‌های علمی و دانشگاهی و همچینن در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی داشته است و تأثیرات آن را در بحث‌های اخیر حتی شیوع کرونا مشاهده کردیم. در راستای تولید ماسک و مسائل مرتبط با تجهیزات پزشکی مورد نیاز توسط شرکت‌های دانش بنیان که برخی زیر نظر جهاددانشگاهی بودند، قدم‌های خوبی برداشته شد و توانست حتی کشور را در برخی از حوزه‌ها خودکفا کنند که این نشان‌دهنده ظرفیت بالای جهاددانشگاهی است که اگر خوب به آن توجه شود تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

صالحی بیان کرد: جهاددانشگاهی در کنار مباحث پروژه‌ای در حوزه افکارسنجی و ظرفیت‌های بسیار بالایی که در این حوزه دارد و تاکنون نشان داده‌، ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق و متقنی داشته، باید خودجوش به صحنه وارد شود و برخی از مسائل را حتی پیش از اتفاق امر به مسئولان استان ارائه کند. به عنوان مثال در زمینه شیوع کرونا مباحثی در زمینه درصدی از مردم که ماسک استفاده می‌کنند و حتی دلایل عدم استفاده از ماسک و .... را مورد بررسی قرار دهد و همچنین دیگر موضوعاتی که می‌تواند افکارسنجی شود و نقشه راه خوبی برای استان شود البته این اقدامات نیازمند توجه ویژه استان به این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی نیز قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده بیان کرد: ایکنا، ایسنا و خبرگزاری‌هایی که با این نهاد همکاری دارند، بسیار خوب، دقیق و یک نقد‌ منصفانه آرامی را انجام می‌دهند و از جمله مراکزی هستند که در تربیت و پرورش خبرنگار در سطح استان نقش دارند و وقتی اکثر خبرنگاران موفق امروز استان را رصد می‌کنیم، ردپایی در جهاددانشگاهی داشته‌اند و این نقش بسیار ارزشمندی است که جهاددانشگاهی توانسته در اطلاع‌رسانی ایفا کند و نشان دهنده‌ نقش مهم این نهاد در حوزه اطلاع‌رسانی است.

صالحی در پایان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب، قطعا جهاد دانشگاهی در حوزه بنیادی و علمی که در حال فعالیت است، می‌تواند تاثیرات مهمی داشته باشد و مبرهن و آشکار است اگر به جهاد پرداخته شده و آن اعتماد به نفس لازم به اعضای این مجموعه داده شود، می‌تواند خیلی از مسائلی که امروز لاینحل و همچنین معماهای پیچیده‌ امروز را حل کند. جهاددانشگاهی تأثیرات بسیار عمده‌ای دارد و ما ممنون مدیریت، اعضا، کارکنان، مجموعه‌های وابسته و فعالیت‌های آن‌ها هستیم و این روز را به جهاددانشگاهی‌ها تبریک می‌گویم و امیدوارم همچنان که تاثیرگذار بوده، این تأثیرگذاری را ادامه دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق