ظرفیت سردخانه‌های اسدآباد کافی نیست


ظرفیت سردخانه‌های اسدآباد کافی نیست

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: تولیدات سالانه محصولات بخش کشاورزی اسدآباد افزون بر 500 هزار تن بوده و با این میزان تولید ظرفیت واحدهای سردخانه اسدآباد کافی نیست.

سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در صورتی که ۱۰ درصد از تولیدات سالانه محصولات بخش کشاورزی را برای سردخانه ها درنظر بگیریم به ۵۰ هزار تن سردخانه زیر صفر و بالای صفر نیاز داریم که برای برطرف شدن مشکلات نیاز ضروری شهرستان ۲۰ هزار تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات جهادکشاورزی در حال حاضر اولویت به احداث و ایجاد سردخانه برای نگهداری تولیدات، ایجاد گلخانه و صنایع فرآوری و تبدیلی اختصاص دارد، افزود: در رابطه با ایجاد و احداث سردخانه هم اکنون تعدادی متقاضی وجود دارد که از این تعداد یک مورد از متقاضیان پروانه تأسیس خود را اخذ کرده و دو مورد از متقاضیان نیز در حال گرفتن پروانه تأسیس هستند.

بیرنگ گفت: در حال حاضر در شهرک صنعتی اسدآباد یک واحد سردخانه دارای فعالیت بوده که سالانه بیش از ۳۵۰۰ تن محصول کشاورزی شامل سیب زمینی، پیاز و میوه در آن نگهداری و در زمان نیاز وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود.

وی با بیان اینکه یک واحد سردخانه ۵۰۰۰ تنی بالای صفر نیز به منظور نگهداری محصولات کشاورزی این شهرستان در شهرک صنعتی در دست احداث قرار دارد، خاطرنشان کرد: کار احداث این سردخانه در مراحل پایانی خود قرار دارد و در فاز اول این سردخانه با ظرفیت ۲۰۰۰ تن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بیرنگ تصریح کرد: بهره برداری و راه اندازی از دومین سردخانه شهرک صنعتی اسدآباد توسط بخش خصوصی نیز با توجه به قطب کشاورزی بودن شهرستان از نقش مؤثری در نگهداری و ذخیره سازی محصولات و میوه جات تولیدی منطقه و ورود به بازار و تنظیم قیمت بازار خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام