چگونه در منزل آلبالو بکاریم؟+فیلم


چگونه در منزل آلبالو بکاریم؟+فیلم

آلبالو یکی از مهمترین و جذابترین محصولات باغبانی در جهان است و در بیشتر مناطق کشور ما می‌توان به راحتی درخت آلبالو را در باغچه و باغ و حتی گلدان پرورش داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما کاشت درخت آلبالو کار بسیار ساده‌ای است که هر کسی در منزل می‌تواند ان را خود انجام دهد، اما برای اینکه بتوانیم با موفقیت، یک درخت آلبالو را بکاریم، به چند چیز نیاز داریم: انتخاب مکان مناسب. انتخاب نوع خاک مناسب. مقدار زیادی نور خورشید زهکش مناسب خاک.

بیشترین روشی که برای کاشت درخت آلبالو از آن استفاده می‌شود، روش کاشت هسته است که از سایر روش‌ها بسیار آسان‌تر می‌باشد. در این روش ابتدا هسته‌ی آلبالو را جدا کرده و هسته را می‌شوییم تا گوشت آلبالو روی آن نباشد.

سپس هسته آن را بشکنید و به آرامی تخم درون هسته را برداشته و در گلدان مورد نظر خود قرارداده و روی آنر ا مقداری خاک نرم قرار دهید و سپس با آب فشان روی آن را آب بدهید.البته توجه داشته باشید که خیلی تخم درون هسته را در زیر خاک قرار ندهید.

به همین راحتی شما در منزل یک درخت آلبالو را کاشته اید...

ریشه آلبالو در برابر خاک مرطوب دارای مقاومت بیشتری است و آلبالو ریشه بسیار بلند و قوی را دارا است که حداکثر عمق ۵ متر گسترش می‌یابد. گل آلبالو معمولاً دیرتر از سایر میوه‌های هسته دار باز می‌شود به همین دلیل کمتر با خطر سرمازدگی مواجه می‌شود.

آلبالو بر اساس بلندی یا کوتاهی دم تقسیم بندی می‌شود و معمولاً نوع دم کوتاه مرغوب ترند. ارتفاع درخت آلبالو بین دو متر تا چهار متر است، آلبالو گیاهی خزان پذیر است، درخت آلبالو خود بارور است و برای تلقیح نیازی به گرده افشانی ندارد.

فواید مصرف آلبالو
آلبالو اشتهاآور است.
مصرف آلبالو باعث ضدعفونی کردن معده می‌شود.
مصرف آلبالو برای زیبایی و طراوت پوست عالی است.
از آلبالو در تهیه‌ی کمپوت، شربت و مربا استفاده می‌شود.
مصرف آلبالو برای افرادی که روماتیسم یا بیماری قلبی دارند مفید است.
نوشیدن آب آلبالو بعد از ورزش، درد حاصل از کشیدگی ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد.
مصرف آلبالو برای بیماران دیابتی مناسب می‌باشد و باعث کاهش چربی و قند خون می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر