اقامت‌گاه بوم گردی بینک گناوه پروژه شاخص استان بوشهر شد


اقامت‌گاه بوم گردی بینک گناوه پروژه شاخص استان بوشهر شد

گناوه- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: پروژه‌های اقامت‌گاهی بوم‌گردی در 2 روستای این شهرستان دردست ساخت است که بینک یکی از شاخص‌ترین در استان بوشهر است.

حمزه بهاگیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای جمهوری اسلامی افزود: تنوع‌بخشی زیرساخت‌های مراکز اقامتی و گردشگری از اولویت‌هایی است که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سه سال گذشته دنبال کرده‌است.

وی اظهارداشت: در این ارتباط ۲ اقامتگاه در روستای بینک و مال قائد این شهرستان با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال در دست ساخت است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بینک از شاخص ترین آن در استان بوشهر است.

بهاگیر گفت: ۲۹ میلیارد ریال از اعتبارات هزینه شده در این دو پروژه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده از محل تسهیلات اعتباری تبصره ۱۸ تامین شده‌است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری و شروع فعالیت این ۲ مرکز بوم‌گردی، نقشی مهم و اثرگذاری در اشتغال پایدار جامعه روستایی محل و جذب گردشگر ایفا می‌کند.

بهاگیر، ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به توسعه زیر ساخت‌های گردشگری را مهم ارزیابی کرد و افزود: مجوز راه‌اندازی یک واحد بوم‌گردی دیگر در روستای شول صادر شده‌است که با پیشرفت ۴۰ درصد و اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در دست ساخت است و با اتمام آن به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گناوه افزوده می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه بیان کرد: راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در کشور نمی‌تواند منافاتی با حوزه فعالیت هتل‌ها داشته باشد و تجهیز و تکمیل آنان از اصول و ارکان شکل‌گیری گردشگری و توسعه این صنعت است که بندر گناوه باتوجه به شهرت تجاری به عنوان مرکز خرید قابلیت جذب گردشگر بیشتر را در این زمینه دارد.

شهرستان ساحلی و تجاری گناوه از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی