درخواست شرکت برق خراسان جنوبی از مردم برای کاهش فوری مصرف


درخواست شرکت برق خراسان جنوبی از مردم برای کاهش فوری مصرف

بیرجند - ایرنا - شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای از مشترکان خواست به منظور تدوام جریان برق نسبت به کاهش فوری مصرف خود اقدام کنند.

به گزارش روز دوشنبه شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در این اطلاعیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا و افزایش بی‌سابقه مصرف برق در استان از مشترکان درخواست می‌شود به منظور تدوام جریان برق نسبت به کاهش فوری مصرف خود اقدام کنند.

براساس اعلام شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در روز گذشته ۱۴ استان شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، لرستان، قزوین، همدان، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ۲ کلانشهر مشهد و شیراز در منطقه قرمز نقشه مصرف برق قرار گرفتند.

هموطنان ساکن در مناطق یادشده می‌توانند با کاهش فقط ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگردند و امکان بهره‌مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق که در حال حاضر با گرمای شدید روبه‌رو هستند و نیاز مداوم به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، را فراهم کنند.

رعایت نکات ساده مدیریت مصرف مانند تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی در ساعت‌های گرم روز می‌تواند در پیوستن مناطق قرمز به سبز و برخورداری از برق پایدار تاثیر بسزایی داشته باشد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نیز تداوم گرمای هوا در منطقه را پیش بینی کرده است.

پیک بار شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۳.۵ درصد افزایش داشته است که این موضوع علیرغم انجام فعالیت‌های گسترده مدیریت مصرف برق، نشان از افزایش مصرف مشترکان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام