آمادگی قربانگاه کمیته امداد دماوند جهت دریافت و ذبح قربانی های خیران


آمادگی قربانگاه کمیته امداد دماوند جهت دریافت و ذبح قربانی های خیران

تهران – ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند با اشاره به اجرای طرح قربانگاه، گفت: طرح قربانگاه به منظور ایجاد یک پایگاه ثابت و متمرکز برای تحویل دام‌های نذری خیران و ذبح این قربانی ها برای نیازمندان با نظارت دامپزشکی اجرا می شود.

«مهدی شعبانی» روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و همچنین عدم برگزاری آیین حج تمتع در سال جاری، پیش بینی می شود نذر قربانی عید سعید قربان در شهرستان بیش از دو برابر سال گذشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا پیش بینی های لازم جهت ایجاد یک قربانگاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دارای مجوز در کمیته امداد شهرستان با هدف جمع آوری و توزیع گوشت‌های قربانی صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این نهاد، ساز و کار مناسبی برای توزیع گوشت های قربانی در بین نیازمندان طراحی و تدارک دیده است، گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ راس دام در کشتارگاه این شهرستان ذبح شد و امسال پیش بینی می شود این تعداد به بیش از یکصد راس دام برسد.

وی افزود: نظارت بهداشتی بر ذبح دام های قربانی نیز توسط کارشناسان و متخصصین امر صورت می گیرد.

شعبانی با تاکید براینکه مشارکت همه شهروندان در این امر خیر و خداپسندانه با هر مبلغی ستودنی است، گفت: با وجود خیرین خوش نام منطقه، امید است با شرکت در طرح ذبح قربانی از حلاوت و شیرینی کمک به نیازمندان بهره مند شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم و خیرین نیک اندیش به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۳۶۶۴ و شماره تماس ۷۶۳۲۲۳۲۲ می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته