طرح‌های اشتغال‌زا باید در شورای اشتغال استان خوزستان پیگیری شوند


طرح‌های اشتغال‌زا باید در شورای اشتغال استان خوزستان پیگیری شوند

بداغی از شورای اشتغال آبادان خواست پیگیر طرح‌های اشتغال‌زا در شورای اشتغال استان شوند و گفت: این طرح‌ها باید از طریق استانداری پیگیری و به انجام برسد چرا که می‌توانند زمینه کار و فعالیت جمع زیادی از بومیان متقاضی کار منطقه را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «بیژن بداغی» در نشست کارگروه اشتغال شهرستان آبادان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با بیان اینکه شورای اشتغال باید به رفع موانع احداث و بهره‌برداری طرح‌های تولیدی، خدماتی و درمانی کمک کند اظهار داشت: چهار طرح تولیدی، خدماتی و درمانی در آبادان برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت نیازمند دریافت تسهیلات و رفع برخی موانع هستند که برای این کار به تائید و همراهی شورای اشتغال شهرستان نیاز است.

رئیس اداره صمت شهرستان آبادان با اشاره به شرایط کرونایی منطقه و نیاز مبرم به ماسک افزود: یک واحد تولیدی ماسک در شهرک صنعتی آبادان با ظرفیت تولید روزانه 90 هزار ماسک و امکان رفع نیاز شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان، در حال حاضر با مشکل تهیه و تامین پارچه مخصوص به‌نام ملت بلون برای خط تولیدشان مواجه شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های لازم در این زمینه و انعقاد قرارداد با شرکتی در تهران، امید می‌رود ظرف 10 روز آینده این مشکل مرتفع شود.

بداغی از تشکیل پرونده 21 کارگاه مرتبط با اداره صمت آبادان که بر اثر کرونا دچار آسیب شده بودند خبر داد و اضافه کرد: پروند این کارگاه‌ها اکنون تائید شده و وارد مراحل بعدی دریافت تسهیلات قرار گرفتند.

وی ادامه داد: یکی از این تقاضاها مربوط به احداث یک داک هزار تنی در اروندکنار مخصوص شناورهای فلزی بر روی رودخانه اروند است که مجوز کسب مربوطه دریافت شده اما برای شروع به کار و خرید تجهیزات مورد نیاز به دریافت تسهیلات احتیاج دارد؛ با احداث این داک 200 نفر مشغول به کار می‌شوند.

رئیس اداره صمت شهرستان آبادان افزود: دیگر طرح متقاضی دریافت وام، راه‌اندازی حوضچه نمک در شهر چوئبده است که در صورت راه‌اندازی، 10 نفر را در فاز نخست مشغول به کار می‌کند؛ این طرح به مجوز اداره غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیاز دارد.

وی همچنین از ساخت بیمارستان خصوصی اروندان با 50 درصد پیشرفت فیزیکی احداث خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار این بیمارستان که با بهره‌برداری از آن امکان جذب 600 نفر را وجود دارد به سبب بالا بودن میزان بدهی ناشی از جرائم دیرکرد خواهان کاهش درصد این جرائم از 21 به 12 درصد است.

بداغی از شورای اشتغال این شهرستان خواستار تائید طرح‌ها و پیگیری آنها در جلسه شورای اشتغال استان خوزستان شد و ابراز کرد: این طرح‌ها و موضوعات باید از طریق استانداری پیگیری و به انجام برسد چرا که این طرح‌ها می‌توانند زمینه کار و فعالیت جمع زیادی از بومیان متقاضی کار در منطقه را فراهم آورند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن