مردم شهرستان صالح آباد بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرند


مردم شهرستان صالح آباد بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرند

مشهد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح آباد با اشاره به فوت یک نفر براثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در این منطقه، نسبت به شیوع این بیماری در این شهرستان هشدار داد.

دکتر محمد صادق معلم زاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس گزارش دریافتی و مراجعه بیماران مشکوک به این بیماری تاکنون ابتلای یک نفر در صالح آباد به بیماری تب کریمه کنگو گزارش شده که بر اثر عوارض آن فوت کرده است.
وی افزود: با توجه به شناسایی و مشاهده این بیماری در صالح آباد از شهروندان درخواست می‌شود با رعایت موارد پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان صالح آباد ادامه داد: شهروندان از تماس بدن خود با خون، ترشحات و بافت دام آلوده یا بیمارانی که مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند خودداری نموده، از مراکز تحت نظارت دامپزشکی گوشت تهیه کرده و از خرید گوشت فاقد مهر دامپزشکی یا گوشت قرمز که در روستاها کشتار می‌شود خودداری کنند.

وی گفت: همزمان با عید سعید قربان تیم های گشت و نظارت در این شهرستان فعال خواهد بود و با هرگونه کشتار غیر مجاز به صورت جدی برخورد خواهد شد.

معلم زاده با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک نوع بیماری مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه دام به بدن انسان منتقل می‌شود، افزود: در صورت مشاهده این حیوان در بدن باید از کشتن آن با فشار و له کردن کنه روی پوست یا جداکردن آن با دست خودداری شود.
وی با توصیه به استفاده از کیت حفاظت فردی از قبیل دستکش و عینک برای افرادی که با گوشت تازه در تماس هستند ادامه داد: اگر افرادی سابقه گزش یا له کردن کنه روی پوست خود داشته و دچار علائمی از قبیل شروع ناگهانی تب، به همراه درد عضلات، راش، خونریزی‌های زیر پوستی، مخاط، و استفراغ خونی یا ادرار خونی شدند در اسرع وقت به نزدیک ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

شهرستان ۵۰ هزار نفری صالح آباد با ۹۳ روستا در ۱۷۵ کیلومتری مشهد واقع است.

دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام به ۴۱۵ هزار و ۸۱۴ نفر ساکنان شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام در شرق و جنوب شرقی خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد