کووید 19، به قلب رحم نمی کند


 کووید 19، به قلب رحم نمی کند

پژوهشگران آلمانی در مطالعات مجزایی که در خصوص بیماری کووید 19 انجام داده‌اند، رد این بیماری را تا درون قلب بیماران دنبال کرده و نتایج ناامیدکننده‌ای گرفته‌اند. بر اساس نتایج این تحقیقات، این بیماری به قلب هم رحم نمی‌کند!

به گزارش بهداشت نیوز بنابر یافته‌های دو مطالعه جدید پژوهشی که توسط محققان آلمانی انجام شده است، عفونت‌های کووید 19 می‌توانند منجر به آسیب‌های قلبی شوند و این اتفاق احتمالاً از طریق آلودگی ویروسی مستقیم در قلب اتفاق می‌افتد.

این موضوع باعث شده است که نگرانی‌های مرتبط با این بیماری پاندمیک یا عالم‌گیر، ابعاد جدیدی پیدا کرده و امکان مطرح‌شدن آن به‌عنوان یک عامل مشکل‌ساز قلبی را بیشترکند.

در اولین مطالعه که توسط محققان بیمارستان دانشگاهی فرانکفورت انجام شده است، مشخص گردیده که از میان 100 بیمار آلمانی که اخیراً از بیماری کووید 19 رهایی یافته بودند، 78 نفر وضعیتی غیرعادی در قلب و 60 تن نیز دارای التهاب در قلب خود بودند و این مشاهدات بر اساس انجام ام آر آی قلب به دست آمده بودند.

به گفته پزشکان، این مشاهدات مستقل از هرگونه وضعیت قلبی از پیش موجود، میزان شدت و طول بیماری کووید 19 و همچنین زمان تشخیص اولیه آن بودند.

در مطالعه دوم نیز که توسط پژوهشگرانی از مرکز قلب و عروق دانشگاه هامبورگ به انجام رسیده است، کالبدشکافی بیمارانی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده بودند، حضور کرونا ویروس جدید را در قلب آن‌ها نشان می‌داد.

به گفته محققان مجری این پژوهش‌ها، چنین درصد بالایی از ریسک مشکلات قلبی ناشی از بیماری کووید 19 اگر به‌وسیله آزمایش‌های دیگری نیز مورد تأیید قرار گیرد، آن گاه بحران کرونا ویروس جدید علاوه بر وضعیتی که تاکنون به وجود آورده، به‌عنوان یک تهدید قلبی و عروقی نیز مطرح خواهد بود.

گفتنی است این یافته‌ها به‌صورت مقاله‌ای علمی پژوهشی در نشریه معتبر JAMA Cardiology منتشر شده‌اند.

منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403