یک مسئول: جهاددانشگاهی باید مهد پرورش تفکرات انقلابی باشد


یک مسئول: جهاددانشگاهی باید مهد پرورش تفکرات انقلابی باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه برخاسته از دل انقلاب اسلامی باید مهد پرورش تفکرات اسلام ناب و انقلابی باشد.

حجت‌الاسلام هادی نظیری در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی پس از انقلاب فرهنگی که در دانشگاه‌ها ایجاد شد، با تدبیر امام راحل(ره) به عنوان یک ظرفیت بیرونی در فضای درونی دانشگاه اما متصل به دانشگاه تشکیل شد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل جهاددانشگاهی در آن فضا این بود که مسیر حرکت را به سمت تحقق دانشگاه اسلامی هموار کرده و ریل گذاری های ایجاد شده توسط مجموعه جهاددانشگاهی دنبال شود.

نظیری با اشاره به مأموریت هایی که در آن زمان برای مجموعه جهاددانشگاهی ایجاد شد، افزود: دو مأموریت برای جهاددانشگاهی تعریف شد که نخست تلاش در جهت ارتقاء فضای فرهنگی و معنوی دانشگاه متناسب با آرمان دانشگاه اسلامی بوده و دیگری ایجاد تعامل و اتصال بین دانشگاه و صنعت است تا دانشگاه تبدیل به دانشگاه مترقی و تراز شود و علم و علم آموزی مناسب با نیازهای جامعه اسلامی شکل گیرد.

وی جهاددانشگاهی را یک نهاد انقلابی و برآمده از تفکرات انقلابی دانست و مطرح کرد: جهاددانشگاهی در این 40 سال در بحث اتصال دانشگاه به صنعت نقش مؤثری داشته و شرکت های دانش بنیان زیادی را ایجاد کرده که مصداق بارز آن مجموعه «رویان» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: اگر بخواهیم عملکرد مجموعه جهاددانشگاهی را دنبال کنیم باید نکات زیر را یادآور شویم که آیا جهاددانشگاهی فهم درستی از شاخصه های دانشگاه اسلامی داشته و این تفکرات در آن ایجاد شده؟ و یا متولیان مجموعه جهاددانشگاهی در مسیر تحقق این تفکرات پیش رفتند؟

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی بنیانگذار انقلاب اسلامی تحول در علوم انسانی بود، ادامه داد: جهاددانشگاهی باید به عنوان دانشگاه اسلامی در بحث تحول در علوم انسانی گام بردارد و توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: اگر بخواهیم فضای دانشگاهی به سمت حل مسائل کشور حرکت کند و دغدغه ای برای نگاه درست و اندیشیدن در مسائل مهم در فضای فرهنگی و اقتصادی کشور ایجاد کند، نکته مهم و حائز اهمیتی است چراکه دانشگاه اسلامی بسترساز تحقق جامعه اسلامی در بُعد تربیت نیرو و در بُعد اصلاح ساختارهای جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی باید مهد پرورش نیروهایی با تفکرات انقلابی باشد و امروز نباید در تأمین نیروی انسانی و همچنین تربیت نیروی مؤثر در بخش های مختلف جامعه اسلامی مبنی بر تفکر انقلابی و اسلام ناب مشکل داشته باشیم.

نظیری در پایان با اشاره به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی امروز دستاورد خوب انقلاب اسلامی به شمار می رود، اعلام‌کرد: جهاددانشگاهی در ابعادی دارای توفیقات مثبت بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها