با چراغ در مسیر شغلی صحیح قدم بگذارید


پیشروی در یک مسیر شغلی صحیح، به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر به شغل دلخواه و مورد علاقه تان دست یابید. چراغ به‌عنوان یک پلتفرم هوشمند آموزش، کاریابی و استخدام با ارائه سرویس‌های متنوع و جدید شما را به سوی بهترین مسیر‌های شغلی هدایت می‌کند و قطعاً زندگی شغلی بهتری را برایتان رقم خواهد زد.

آفتاب‌‌نیوز :

داشتن یک شغل مناسب و ایده‌آل آرزوی هر فردی است که تنها با قدم نهادن در مسیر شغلی صحیح مسیر خواهد شد. بله، بسیار مهم است که یاد بگیریم مسیر شغلی‌ای را انتخاب نماییم که با کمک آن به شغل دلخواه خود دست یابیم و پیروز میدان باشیم. اما متاسفانه در هیچ مرحله‌ای از زندگی آموزشی در این زمینه نمی‌بینیم.

خیلی از ما وقتی زندگی پدر و مادرهایمان را که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آن‌ها هم یک شغل معمولی و بدون انگیزه داشته‌اند که فقط برای تامین مایحتاج اولیه‌ی زندگی آن را انتخاب کرده بودند. خب طبیعی است که ما هم ناخودآگاه مانند اطرافیانمان فکر کنیم و روش آن‌ها را در زندگی دنبال نماییم. حتی شاید خیلی از افراد تا لحظه‌ی مرگشان آرزوی داشتن شغل ایده‌آل را در دلشان نگاه دارند و هیچ قدمی برای آن برندارند! اما با افزایش آگاهی سطح جامعه می‌توان شاهد اتفاقات بهتری در این عرصه بود.

با چراغ در مسیر شغلی صحیح قدم بگذارید

تمام افراد شاغل چه بخواهند و چه نخواهند، بیش‌ترین زمان عمرشان را صرف کار و شغلشان می‌کنند. پس چه بهتر که شغلی را انتخاب نمایند که از آن لذت ببرند و به آن علاقه داشته باشند. خیلی‌ها در مورد این صحبت می‌کند که باید به شغلتان علاقه داشته باشید. اما کمتر کسی این موضوع پرداخته است که چگونه شغل مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید. برای حل این مسئله، چراغ به عنوان یکی از فعالان جدی بازار کار با ارائه‌ی سرویس‌های متنوع و جدید در راستای پاسخ به نیاز‌های متنوع کارجویان می‌کوشد تا آن‌ها را به سوی یک مسیر شغلی صحیح هدایت کند و زندگی شغلی بهتری را برایشان رقم بزند. این سامانه علاوه بر آن‌که بانک گسترده‌ای از هزاران آگهی استخدام را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد، با ارائه‌ی خدمات آموزشی مفید به استخدام حرفه‌ای و ارتقای جایگاه شغلی آنان نیز کمک می‌کند.

برای انتخاب مسیر شغلی صحیح باید برنامه‌ریزی شغلی داشته باشید

ریچارد بالز، نویسنده‌ی کتاب «چتر نجات شما چه رنگی است؟» در اولین فصل این کتاب می‌گوید: «مهم است پیش از آنکه به دنبال کار بگردید تصمیم بگیرید که دقیقاً دنبال چه هستید. خواه آن را علاقه خود می‌نامید یا هدف در زندگی یا رسالت و مأموریتتان. علاقه را در اولویت قرار دهید و سپس به دنبال کار بگردید»؛ بنابراین شما باید به ندای قلبتان گوش دهید و فقط و فقط علاقه‌ی خود را دنبال کنید و به هیچ چیز دیگری هم فکر نکنید. اما مسیر شغلی صحیح که در چراغ به شما آموزش داده خواهد شد این نیست. در واقع این رویکرد، شما و محیط پیرامون شما را ثابت فرض کرده است. مثل این‌که بخواهید با قایقی در یک روز آرام تابستانی از عرض رودخانه عبور کنید. شما ملزم هستید که یک برنامه‌ریزی سازگار برای خودتان انجام دهید، نه برنامه‌ای که شما را به انتخاب‌های امروز محدود کند.

دوست عزیز، در روزگار کاری امروز شما تغییر خواهید کرد. محیط پیرامون شما تغییر خواهد کرد. حتی دوستان و رقبای شما نیز تغییر خواهند کرد. شما نه تنها در یک رودخانه آرام نیستید، بلکه در یک اقیانوس متلاطم به سر می‌برید که عدم سازگاری با تغییرات سریع می‌تواند برای شما خطرآفرین باشد. در دنیای پر تکاپوی این روزها، علاقه و تمایل قلبی شما برای انجام کار یا هدفی، به این معنی نیست که حتماً دیگران برای آن کار به شما پولی بپردازند. لذا، تلاش برای تبدیل کردن علاقه به شغل، هنگامی که نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که شما را برای کار مورد علاقه‌تان به کار گیرد، یا وقتی نمی‌توانید از لحاظ مالی دوام بیاورید، همچون آب در هاون کوبیدن بی‌فایده خواهد بود. مسیر شغلی صحیح یعنی اگر به شما گفته شود کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید، حتماً خود را با نیاز‌های مشتریان نیز وفق دهید.

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید!

حال که توانسته‌اید استعداد‌ها و علاقه‌مندی‌های خود را با نیاز‌های بازار کار هماهنگ نمایید، یعنی این‌که در یک مسیر شغلی صحیح قرار گرفته‌اید. اما برای آن‌که به انتهای این مسیر برسید و موفق شوید، لازم است که بر روی دانش خودتان سرمایه‌گذاری نمایید.

آموزش‌های آنلاین در چراغ، به شما کمک می‌کنند تا دارایی‌های نرم و سخت خودتان را افزایش دهید. اگر به مجموعه‌ی مهارت‌های نرم و سخت قابل قبولی دست یابید می‌توانید به راحتی در شغل دلخواه خود استخدام شوید و درآمد کسب نمایید. مسیر شغلی صحیح این نیست که به یادگیری متمرکز هم‌زمان با فارغ‌التحصیلی از دانشگاه پایان دهید. پس تا جایی‌که می‌توانید برنامه‌هایتان را طوری اولویت‌بندی نمایید که امکان یادگیری بیشتری نیز داشته باشید. در این صورت، نه تنها در طولانی مدت پول بیشتری به دست می‌آورید بلکه مسیر کاری شما هم بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

در نهایت با جستجوی هزاران آگهی شغلی در چراغ می‌توانید شغل دلخواه خودتان را بیابید و برای مدیر و یا کارفرمای آن فرصت شغلی، رزومه‌ی خود را ارسال نمایید. چراغ تمام آن‌چه را که برای حرکت در یک مسیر شغلی صحیح نیاز داشته باشید، به شما خواهد آموخت و به‌عنوان مشاور و همراهی مطمئن همواره در این مسیر کنار شما خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی