اجرای طرح «شمیم خدمت» در 7 بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد


 اجرای طرح «شمیم خدمت» در 7 بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد

مومنی شاد تعداد بقاع متبرکه مجری طرح «شمیم خدمت» را هفت بقعه در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: نوع آموزش در این طرح نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد.

حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه «جهش تولید»، برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح «شمیم خدمت» را یکی از برنامه هایی دانست که در این خصوص طراحی و برای اجرا به استان ها ابلاغ شده و گفت: برنامه ‌های اجرایی این طرح در سه گام ارائه شده که گام نخست آن در سال جاری لازم الاجرا بوده و گام های بعدی با توجه به ظرفیت بقاع متبرکه و توان متولیان اجرایی خواهند می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه گام نخست در «تولید و اشتغال»، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و تبدیل نیروهای بالقوه به فعالیت است، یادآور شد: در بسیاری از شهرستان‌ ها و مناطق اطراف آنها بقاع متبرکه، کارخانه، کارگاه، و مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان این مشاغل و حرفه ‌ها، زمینه آموزش کارآموزان را فراهم می شود.

مومنی شاد با بیان اینکه گام دوم در زمینه اشتغال‌ زایی در بقاع متبرکه، فراهم کردن مقدمات و زمینه کار و تولید در بقاع است، ادامه داد: در گام سوم با راه‌اندازی بازارچه‌ های خیریه و فروشگاه‌ های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف مهم طرح «شمیم خدمت» دانست و اضافه کرد: در زمینه آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه های سنی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که توان یادگیری و استفاده از آموزش ها را داشته باشد، می تواند در کلاس های آموزشی که توسط اساتید مجرب و خبره در بقاع متبرکه برگزار می شود شرکت کند.

مومنی شاد تعداد بقاع متبرکه مجری طرح «شمیم خدمت» را هفت بقعه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: نوع آموزش در این طرح نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشاغل مختلفی از جمله فرش بافی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و... در قالب طرح «شمیم خدمت» در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در این طرح تلاش می شود تا با اجرای مناسب دستورالعمل ابلاغی «شمیم خدمت»، به خانواده های کم برخوردار توجه ویژه ای صورت گیرد و در مسیر کاریابی و اشتغال آنان قدمی برداشته شود.

مومنی شاد گفت: «مراکز افق» در این راستا با تعامل با صاحبان مشاغل، کارگاه ها و کارخانه ها، به شناسایی فرصت های شغلی و معرفی نیروهای مستعد پیرامون بقاع متبرکه به این اماکن می پردازند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...