2 هزار و 700 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه آب گرمی مغان نیاز است


2 هزار و 700 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه آب گرمی مغان نیاز است

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال اصلی و شبکه توزیع آب این شهر حدود 2 هزار و 700 میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش ایرنا ، ولی اسماعیلی روز سه‌شنبه در بازدید از سد تازه‌کند گرمی مغان اظهارداشت: برای تامین اعتبار مالی لازم این پروژه در حال رایزنی هستیم.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه آب شرب در پایین دست سد تازه‌کند احداث خواهد شد، افزود: با استفاده از فاینانس داخلی و استفاده از ظرفیت مالی بانک رفاه به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و بنیاد علوی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال تصفیه‌خانه آب شرب در پایین دست سد تازه‌کند انگوت احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه با احداث این تصفیه‌خانه مشکل آب شرب روستاها و ۲ شهر شهرستان گرمی از جمله روستاهای بخش انگوت مرتفع خواهد شد، گفت: تامین آب شرب مناطق مختلف شهری و روستایی منطقه از اهداف اصلی ایجاد این تصفیه‌خانه خواهد بود.

وی همچنین از پیگیری‌های استاندار و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تکمیل پروژه‌های بخش آب شهرستان گرمی قدردانی کرد و از آمادگی خود برای حل مشکلات آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سد تازه‌کند گفت: احداث این سد در رفع کمبود آب شرب، صنعت و کشاورزی و توسعه شهرستان گرمی تاثیرگذار خواهد بود.

عباس جنگی مرنی با اشاره به اهداف احداث سد تازه‌کند تصریح کرد: تامین آب شرب مناطق مختلف روستایی و شهری شهرستان گرمی از جمله بخش انگوت، تامین آب محیط زیست، تامین بخشی از آب صنعت و تامین آب حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی سنتی و حقابه‌داران منطقه از اهداف احداث این سد می‌باشد.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس رامسین کبریتی، بازیگر سریال ستایش ! / از تغییر جنسیت تا چهره مردانه !