تلاش برای کاهش بیش از 950 مگاواتی پیک بار در کرمان/تذکر به صنایع پرمصرف


تلاش برای کاهش بیش از 950 مگاواتی پیک بار در کرمان/تذکر به صنایع پرمصرف

رییس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: به منظور گذر موفق از پیک بار تابستان سال 99 تاکنون 33 قرارداد همکاری در زمینه اجرای برنامه های پاسخگویی بار با صنایع مختلف منعقد و در سامانه مدیریت پیک بار کشوری (سمپ) ثبت شده است.

دکتر "حمیدرضا ایرانمنش" در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مجموع پیش بینی کاهش بار بر اساس قراردادهای همکاری ۹۵۸.۶ مگاوات است اظهار کرد: در مقایسه با سهمیه ای که توسط شرکت توانیر برای کاهش پیک شرکت یعنی ۲۰۲ مگاوات تعیین شده، مقدار قابل ملاحظه ای می باشد (بیش از ۴.۵ برابر) که با پیگیری‌های مداوم همچنان در حال افزایش است.

رییس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای کرمان با بیان اینکه ماکزیمم دیماند کاهشی همزمان براساس آخرین اطلاعات سامانه حدود ۳۱۰ مگاوات است که نشان می دهد میزان تحقق سهمیه کاهش پیک براساس کاهش بار همزمان بیش از ۱۵۰ درصد است اظهار کرد: محدودیت کلی در سقف پیک بار با توجه به دستورالعمل های توانیر و جداول طراحی شده جهت اختصاص سهمیه پیک بار مجاز در بازه زمانی تعیین شده، به هر یک از صنایع ابلاغ شده است.

وی افزود: جلسات مختلفی مانند جلسات گذر از پیک به صورت هفتگی با نمایندگان دیسپاچینگ و شرکتهای توزیع و در موارد مورد نیاز با صنایع برگزار شده است و به صورت مستمر ارتباط با صنایع از طریق مکاتبه، فضای مجازی، سامانه پیام کوتاه، مذاکرات تلفنی، بازدیدهای حضوری و جلسات مختلف جهت اجرای اقدامات پیک‌سایی در حال انجام است.

رییس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای کرمان در ادامه گفت: مصارف هفتگی و روزانه صنایع تحلیل و بررسی می شود و تذکرات لازم به صنایع پرمصرف اعلام می شود، همچنین اطلاعات مربوط به تحلیل مصارف صنایع و جدول همکاری‌ها و سایر موارد لازم به شرکت توانیر ارسال می شود.

ایرانمنش در خصوص اجرای طرح ذخیره عملیاتی گفت: اجرای طرح ذخیره عملیاتی و ارسال شرایط جدید طرح برای صنایع مشمول در حال پیگیری است ضمن آنکه موانع اجرایی آن از دیدگاه صنایع مورد نظر جمع آوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه افزایش راندمان کولرهای آبی با توجه به مستندات مربوط به طرح ویژه ملی کاهش بار سرمایشی در مناطق گرمسیر درحال بررسی و پیگیری است که در این رابطه هماهنگی های مختلفی با توانیر و پژوهشگاه نیرو و برخی شرکت های مرتبط انجام و گزارشات مربوطه ارسال شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه