بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس


بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

گجت نیوز اگر به جنگ جهانی یا عناوین نظامی علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس آشنا شوید. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید، آی او اس و آیپد او اس پرداخته‌ایم، آثاری که شما را در یک فضای نظامی قرار... نوشته بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس اولین...

اگر به جنگ جهانی یا عناوین نظامی علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید، آی او اس و آیپد او اس پرداخته‌ایم، آثاری که شما را در یک فضای نظامی قرار می‌دهند و چالش‌های زیادی برایتان ایجاد می‌کنند.

اگر در فروشگاه‌های گوگل پلی یا اپل استور در جستجوی بازی‌های جنگی باشید، با صدها اثر مختلف رو به رو می‌شوید که گویی همه آن‌ها از یکدیگر تقلید کرده‌اند. بازار موبایل اشباع شده از آثار کلیشه‌ای، تکراری و خسته کننده که اگر یکی از آن‌ها را تجربه کنید، مثل این است که ۵۰ بازی دیگر را هم تجربه کرده‌اید. ما در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا آثار منحصربه‌فرد و متفاوت در فضای تاکتیک‌های نظامی را انتخاب کنیم که هر کدام از آن‌ها، رویکرد خاصی به این ژانر دارند و ارزش تکرارشان بالاست. آثاری که طرفداران این سبک را کاملا راضی خواهند کرد اما همه آن‌ها شاید برای مخاطبان آماتور چندان مناسب نباشند.

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

رایانه‌های شخصی تنها پلتفرمی نیست که از عناوین جنگی و تاکتیکی درجه یک بهره می‌برد. بازی‌های جنگی درخشانی هم در دنیای گوشی‌های هوشمند وجود دارد که شاید به اندازه کافی دیده نشده‌اند. این آثار توانسته‌اند مبارزات تاریخی را به خوبی بازسازی کنند یا روایت مناسبی از یک واقعه تاریخی ارائه دهند. این ژانر در حال حاضر در اوج محبوبیت قرار دارد و مخاطبان زیادی به صورت روزانه به تجربه این آثار می‌پردازند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تعدادی از بهترین بازی های جنگی موبایل آشنایی پیدا کنید.

– بازی Company of Heroes

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۱۳.۹۹ دلار دانلود نسخه آیپد

بازی گروهان قهرمانان شاید از جنس آثار جنگی کلاسیک نباشد اما در هر صورت یکی از بهترین بازی‌های استراتژی بی ‌درنگ (ریل تایم) جنگ جهانی دوم در ۲۰ سال اخیر به حساب می‌آید. البته این بازی فعلا بر روی اندروید یا آی او اس در دسترس قرار ندارد و فقط بر روی آیپد و سیستم عامل آن یعنی آیپد او اس منتشر شده است. وظیفه توسعه این پورت بر عهده استودیوی فرل اینتراکتیو (Feral Interactive) بوده که کار فوق‌العاده‌ای انجام داده و رابط کاربری بازی را نیز برای صفحه نمایشی لمسی بهینه کرده است. بازی در بعضی از بخش‌های جزئی شاید دچار مشکلاتی باشد اما در مجموع تجربه جذابی ارائه می‌دهد. در آینده نزدیک و تا چند ماه آینده، نسخه اندروید و آی او اس بازی نیز منتشر می‌شود، پس آن را در فهرست عناوین موبایلی مورد انتظار خود قرار دهید.

نسخه آیپد او اس بازی Company of Heroes فقط شامل بخش تک نفره داستانی می‌شود. البته توانایی بازی در نقشه‌های سفارشی در مقابل هوش مصنوعی را دارید. از آنجایی که اثر به تازگی برای موبایل‌های هوشمند منتشر شده است، می‌توان انتظار داشت که بخش آنلاین نیز به زودی به آن اضافه شود. همچنین دو بسته الحاقی نسخه اصلی نیز در راه هستند. این مجموعه پرطرفدار تاکنون بیش از ۴ میلیون نسخه فروش داشته است و در ژانر خودش، یکی از بهترین‌هاست.

– بازی Pacific Fire

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۲.۹۹ دلار دانلود نسخه اندروید

آثار جدیدی که بتوانند در این ژانر بدرخشند چندان زیاد نیستند اما بازی مستقل آتش اقیانوس در سال ۲۰۱۹ توانست همه طرفداران آثار جنگی را غافل‌گیر کند. این بازی نسبتا ارزان است اما گیم پلی به شدت عمیقی ارائه می‌دهد و توانسته المان‌های مختلف این سبک را به خوبی با یکدیگر تلفیق کرده و شما را به قلب جنگ جهانی دوم بفرستد. داستان‌های زیادی در این بازی روایت می‌شود و شما در نقش هر دو جبهه جنگ بازی می‌کنید. وظیفه شما است که از زمین، دریا و آسمان بهترین استفاده را کرده و تلاش کنید تا ماموریت‌ها را با کمترین خطا و اشتباه به پایان برسانید.

بازی Pacific Fire بخش آنلاین ندارد و فقط به صورت تک نفره قابل انجام است اما سازندگان وعده داده‌اند که محتواهای بیشتری برای آن منتشر خواهد شد. اگر از بازی رضایت داشتید، می‌توانید منتظر بازی بعدی همین استودیو باشید که قرار است فرمت مشابه‌ای داشته باشد. گیم پلی بازی از نوع نوبتی (Turn-based) است و بر خلاف ظاهر ساده‌اش، پیچیدگی‌های غیرمنتظره‌ای دارد.

– بازی Heroes of Normandie

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۱۴.۹۹ دلار دانلود نسخه آی او اس

بازی قهرمانان نرماندی اقتباسی است از یک بازی کارتی محبوب به همین نام که توانسته به هویت خاص خودش برسد و به اثر جالب توجهی تبدیل شود. بازی از سبک آثار کلاسیک شش ضلعی بهره می‌برد اما به جای شش ضلعی، از مربع استفاده می‌کند و قوانین ویژه خودش را دارد. این بازی تاکتیکی همانند نسخه اصلی، شامل تاس انداختن و کارت‌ها نیز می‌شود و نیروهای شما دارای قدرت‌های ویژه هم هستند.

استودیوی اسلیترین (Slitherine) در این اقتباس دیجیتالی عملکرد بی نقصی داشته و جلوه‌های بصری مناسبی برای آن انتخاب کرده تا جذابیت بیشتری پیدا کند. یکی دیگر از نکات قوت بازی این است که ضمن پیچیدگی‌هایی که دارد، حتما لازم نیست راهنمای آن را مطالعه کنید و با کمی آزمون و خطا به راحتی همه چیز را یاد می‌گیرید. بازی Heroes of Normandie در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، در دوره‌ای که عناوین تخته‌ای دیجیتالی در مقایسه با دو سه سال اخیر، از محبوبیت کمتری برخوردار بودند. البته از آن زمان، محتواهای تازه‌ای برای بازی منتشر نشده و قیمت ۱۴.۹۹ دلاری آن نیز بسیار بالا است. با این حال، می‌توان ادعا کرد که برای عاشقان عناوین جنگی، ارزش دارد که آن را خریداری کنند. ناگفته نماند که استودیوی اسلیترین معمولا علاقه‌ای به انتشار نسخه اندروید بازی‌هایش ندارد و به نظر نمی‌رسد این اتفاق در آینده هم رخ دهد.

– بازی Wars Across The World

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۱.۹۹ دلار دانلود نسخه آی او اس

این بازی یک برداشت کلی از زیرژانر نظامی ارائه می‌دهد و داستان‌هایی جنگی از دل تاریخ روایت می‌کند. شما ممکن است در تاننبرگ به مبارزه بپردازید یا در سواحل نرماندی باشید و یا حتی در جنگ شش روزه میان اسرائیل و کشورهای عربی قرار بگیرید.

یکی از نکات مثبت بازی Wars Across The World این است که مکانیک‌های گیم پلی آن در دوره‌های مختلف تاریخی بسیار کارآمد است و چالش‌های جالب و سرگرم کننده‌ای را تجربه می‌کنید. دیگر نکته جالب بازی، سیستم کارتی آن است که انتخاب‌های استراتژیک و تاکتیکی هوشمندانه‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهد. نسخه اصلی تنها با بخش آموزشی و یک سناریوی داستانی ارائه می‌شود که البته با توجه به قیمت ۱.۹۹ دلاری آن، چندان هم جای اعتراض ندارد. برای دستیابی به داستان‌های بیشتر و بخش‌های تاریخی مختلف، باید بسته‌های الحاقی بازی را خریداری کنید.

– بازی Vietnam ’۶۵

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۹.۹۹ دلار دانلود نسخه آی او اس

بازی ویتنام ۶۵ یک برداشت واقع گرایانه از جنگ ارائه می‌دهد و درجه سختی نسبتا بالایی دارد. در بازی همیشه تحت فشار هستید و به همین دلیل، بسیار سخت است که نیروی انسانی لازم برای نابود کردن پایگاه‌های دشمن را گرد هم بیاورید. معمولا باید تصمیمات سخت بگیرید و استراتژی‌های شما در موقعیت‌های مختلف ممکن است جواب ندهد. اما ساختار اعتیادآور بازی باعث شده تا حتی با شکست خوردن هم ناامید نشوید و یک بار دیگر برای پیروزی تلاش کنید.

سازندگان یک بازی دیگر به نام افغانستان ۱۱ (Afghanistan ’۱۱) نیز ساخته‌اند که اتفاقات جنگ سال ۲۰۰۱ را روایت می‌کند. شما در نقش نیروهای آمریکایی بازی می‌کنید و باید منطقه را از حضور شورشیان و طالبان پاکسازی کنید. این بازی علاوه بر نسخه آیپاد، بر روی رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Panzer Corps

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۱۹.۹۹ دلار دانلود نسخه آیپد

این اثر در واقع یک دنباله معنوی برای بازی مشهور ژنرال پانزر (Panzer General) است که در دهه ۹۰ میلادی توانسته بود به موفقیت گسترده‌ای برسد. بازی لشکر پانزر درجه سختی متوسطی دارد و در آن ماموریت‌های مختلفی را در دوره جنگ جهانی دوم انجام می‌دهید و می‌توانید نیروهای خود را به تدریج ارتقا هم دهید. چالش بازی در این است که برای انجام بعضی از ماموریت‌های خاص با محدودیت زمان رو به رو هستید و اگر ماموریت را در زمان تعیین شده به اتمام نرسانید، با شکست مواجه خواهید شد. بازی Panzer Corps چندان سخت نیست اما برای کسانی که به این سبک و این نوع شبیه‌سازی علاقه‌ای ندارند، مناسب به نظر نمی‌رسد و توصیه نمی‌شود.

– بازی Carrier Battles 4 Guadalcanal

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۷.۹۹ دلار دانلود نسخه آی او اس

اگر به آثار نظامی دریایی علاقه‌مند هستید، این بازی یک گزینه کاملا مناسب برای شماست. هوش مصنوعی عالی عمل می‌کند، رابط کاربری به راحتی قابل دسترسی است و بازی در مجموع به شکلی ساخته شده که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. بازی شاید گرافیک واقع گرایانه‌ای نداشته باشد اما از نظر نظامی و تاکتیکی، به واقعیت نزدیک است. داستان بازی در دوران جنگ اقیانوس آرام (Pacific War) بین سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۳ رخ می‌دهد و وظیفه شما این است که دشمنان را پیدا کرده و به آن‌ها حمله کنید، البته قبل از اینکه آن‌ها این کار را در قبال شما انجام دهند و کشتی‌هایتان غرق شود.

این بازی فعلا تنها بر روی آی او اس قابل دسترسی است اما نسخه اندروید آن نیز به زودی منتشر خواهد شد. بازی Carrier Battles 4 نسخه رایانه‌های شخصی هم دارد و در پلتفرم استیم می‌توانید آن را خریداری کنید.

– بازی Drive on Moscow

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۹.۹۹ دلار دانلود نسخه آی او اس

در این بازی استراتژی، شما می‌توانید در نقش سربازان شوروی از خاک میهن دفاع کنید یا در نقش نیروهای متحدین به مبارزه با آن‌ها برخیزید تا سقوط جماهیر شوروی را رقم بزنید. این بازی از واقع گرایی جالبی بهره می‌برد و در آن لحظات حساسی وجود دارد که باید تصمیمات سرنوشت سازی اتخاذ کنید. بازی Drive on Moscow شما را همیشه در مخمصه گرفتار می‌کند، جایی که نمی‌دانید آیا باید پیشروی کنید یا عقب نشینی. تصمیمات اشتباه شما می‌تواند به یک شکست بد و شاید خاطره انگیز منجر شود.

اهمیت تاکتیک، مهارت، تصمیم گیری، موقعیت شناسی و قضاوت درست در لحظات حساس باعث شده تا این بازی فراتر از انتظار تعلیق آمیز و نفس گیر باشد.

– سری بازی Modern Campaigns

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۲.۹۹ دلار دانلود نسخه Mideast ’67 برای اندروید / دانلود نسخه آیپد دانلود نسخه FuldaGap ’85 برای اندروید / دانلود نسخه آیپد دانلود نسخه NG Plain ’85 برای اندروید / دانلود نسخه آیپد دانلود نسخه QuangTri 72 برای اندروید / دانلود نسخه آیپد

این سری بازی شامل چهار قسمت مختلف می‌شود و اتفاقات چهار جنگ مختلف را روایت می‌کند؛ از جنگ سرد در دهه ۸۰ میلادی تا جنگ ویتنام در سال ۱۹۷۲. این بازی‌ها، بسیار پرجزئیات هستند و از عناصر تاکتیکی مبتنی بر واقعیت استفاده می‌کنند. هسته کلی این بازی‌ها شاید در مقایسه با عناوین نسل جدید، حرفی برای گفتن نداشته باشد و هوش مصنوعی هم چندان تحسین برانگیز رفتار نکند اما در مجموع شبیه سازهای خوبی هستند و در چیزی که قصد ارائه آن را دارند، به هدفشان می‌رسند.

بازی Modern Campaigns متاسفانه به شکلی طراحی شده که شاید بازی دوستان آماتور را آزار دهد و نتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. فقط در صورتی به سراغ این بازی بروید که آثار مشابه آن را تجربه کرده‌اید و با این سبک آشنا هستید.

– سری بازی Civil War Battles

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس قیمت: ۲.۹۹ دلار

بازی‌های زیادی پیرامون جنگ داخلی آمریکا ساخته شده‌اند اما از نظر ارائه گیم پلی مبتنی بر جنگ واقعی و شبیه‌سازی درست، حرف زیادی برای گفتن ندارند. در این میان، عناوین ساخته استودیوی جان تیلر (John Tiller) توانسته‌اند از نظر تاکتیکی، پرمحتوا ظاهر شوند و با مکانیک‌های مبارزه مناسب، شما را در مرکز جنگ‌های استراتژیک قرار دهند.

همانند سری بازی Modern Campaigns، این آثار نیز کمی تاریخ مصرف گذشته جلوه می‌کنند و شبیه‌سازی کلی دستورات نظامی و اجرای آن در میدان جنگ، چندان طبیعی انجام نمی‌شود. اما اگر از آثار سخت و پیچیده ترسی ندارید و به عناوین شبه کلاسیک علاقه‌مند هستید، ۱۱ قسمت در این مجموعه تولید شده که می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند. ناگفته نماند که تمامی قسمت‌ها بر روی اندروید عرضه نشده‌اند. فهرست قسمت‌های منتشر شده برای اندروید را در ادامه مطالعه کنید:

نبرد آنتی تام (The Battle of Antietam) / دانلود نسخه اندروید نبرد شایلو (The Battle of Shiloh) / دانلود نسخه اندروید نبرد چنسلورزویل (The Battle of Chancellorsville) / دانلود نسخه اندروید نبرد شبه‌جزیره (The Battles of the Peninsula) / دانلود نسخه اندروید نبرد چیکاموگا (The Battle of Chickamauga) / دانلود نسخه اندروید نبرد‌های رخ داده در اوزارک (Battles in the Ozark) / دانلود نسخه اندروید نبرد کورنت (The Battle of Corinth) / دانلود نسخه اندروید نبرد آتلانتا (The Battle of Atlanta) / دانلود نسخه اندروید نبرد فرانکلین (The Battle of Franklin) / دانلود نسخه اندروید – سری بازی Conflict

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس

بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس دسترسی به تمامی نسخه‌ها

و در نهایت به سری بازی کانفلیکت می‌رسیم که بخش‌های زیادی از جنگ جهانی دوم را پوشش می‌دهند. این سری بازی، در مجموع درجه سختی متعادلی دارد و احتمالا دلیل موفقیت آن هم همین است. از نظر طراحی، با آثاری انقلابی رو به رو نیستیم اما مکانیک‌ها کارآمد هستند و سازندگان به هدفشان رسیده‌اند. قسمت‌های مجموعه از نظر جلوه‌های بصری، مشابه یکدیگر هستند و هوش مصنوعی هم گاهی رفتارهای عجیبی انجام می‌دهد اما در مجموع می‌توان از این مشکلات چشم پوشی کرد زیرا تجربه کلی شما از بازی، عالی خواهد بود.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های جنگی موبایل برای اندروید و آی او اس را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس