برانکو جنگیدن را به پرسپولیس یاد داد


برانکو جنگیدن را به پرسپولیس یاد داد

مهدی ترابی در فصلی که پرسپولیس برای چهارمین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر شد، تأثیرگذارترین بازیکن تیمش بود. درخشش این بازیکن باعث شده تا شایعاتی درخصوص جدایی‌اش از جمع سرخپوشان تهرانی مطرح شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، گفته می‌شود این بازیکن از چند تیم اروپایی و عربی پیشنهاد دارد و به‌احتمال فراوان از پرسپولیس جدا خواهد شد. ترابی درخصوص قهرمانی پرسپولیس، بحث جدایی‌اش از این تیم و مسائل مختلف دیگر به سؤالات ورزشی پاسخ داده است.

وضعیت آسیب‌دیدگی‌ات چطور است؟ آیا به بازی برابر نساجی می‌رسی؟

اول باید خدا را شکر کنم که این مصدومیت جدی نبود. هم‌اکنون مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارم و شرایط بهتری نسبت به روزهای گذشته دارم ولی در مورد بازی و حضور در تمرینات گروهی، تابع تصمیم کادر پزشکی هستم. مصدومیت همسترینگ طوری نیست که ریسک کنم و هر وقت کادرفنی صلاح بداند بازی خواهم کرد.

پرسپولیس برای چهارمین‌بار پیاپی قهرمان لیگ شد. از این اتفاق که برای نخستین‌بار در فوتبال ایران رخ داد، چه احساسی داری؟

خیلی خوشحالم. پرسپولیس شایستگی این قهرمانی را از هر لحاظ داشت. فقط حیف که هواداران نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند تا این قهرمانی را در کنار آنها جشن بگیریم.

حتما می‌دانی که این روزها کری هواداران پرسپولیس و استقلال در صفحات مجازی به اوج رسیده است.

این شرایط از سال‌های گذشته هم وجود داشته و هواداران ما الان خیلی خوشحال هستند که این برایمان خیلی ارزش دارد. البته هنوز فصل تمام نشده است، ما دنبال زدن رکورد از لحاظ کسب امتیاز هستیم، می‌خواهیم در جام‌حذفی هم قهرمان شویم تا امسال هم دبل کنیم.

پرسپولیس نیم‌فصل اول امسال را با مربیگری کالدرون پشت سر گذاشت و خیلی‌ها معتقدند که این مربی هم در قهرمانی شما نقش داشت. نظر تو چیست؟

وقتی کالدرون به ایران آمد شناخت زیادی از پرسپولیس نداشت. اوایل در نتیجه‌گیری مشکل داشتیم ولی در ادامه شرایط بهتر شد و درنهایت قهرمان نیم‌فصل شدیم. کالدرون هم برای پرسپولیس زحمت کشید و برایش آرزوی موفقیت دارم. بعد از جدایی ایشان هم آقایحیی آمد و خیلی زود تفکراتش را در تیم جا انداخت.

برانکو هم که چند روز پیش قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت.

برانکو یکی از بهترین مربیان تاریخ پرسپولیس است و هواداران، این مربی را خیلی دوست دارند. برانکو جنگیدن را به پرسپولیس یاد داد و به این تیم شخصیت داد.

امسال جزو تأثیرگذارترین بازیکنان لیگ برتر و پرسپولیس بودی و 7گل 3امتیازی هم برای تیمت به ثمر رساندی.

این را مدیون حمایت هم‌تیمی‌هایم هستم و خدا را شکر می‌کنم که وقتی به پرسپولیس آمدم توانستم خودم را در این تیم جا بیندازم. تا یادم نرفته باید از سیدجلال حسینی هم تشکر کنم که به‌عنوان بزرگ‌تر و کاپیتان تیم همیشه در کنار بچه‌ها بود.

علیپور مدتی پیش در مصاحبه‌ای گفت که دوست دارد تو آقای گل شوی. بهش فکر می‌کنی؟

علیپور به من لطف دارد ولی راستش را بخواهید زیاد به این موضوع فکر نمی‌کنم. من دوست دارم برای تیمم بازیکن مؤثری باشم، حالا یا با گل‌زدن یا پاس گل دادن. دوست دارم علیپور آقای گل لیگ برتر شود.

این روزها بحث جدایی تو مطرح است. رسیدن پیشنهادهای اروپایی و همچنین یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز از کشور قطر چقدر صحت دارد؟

در این زمینه مدیر برنامه‌هایم در جریان است و من هم دوست ندارم تمرکزم درحالی‌که فصل تمام نشده به‌هم ‌بریزد. امیدوارم در پایان فصل تصمیمی بگیرم که نه پرسپولیس ضرر کند نه خودم.

اگر پرسپولیس به تو از لحاظ مالی یک پیشنهاد فوق‌العاده بدهد، حاضری بمانی؟

فقط مسائل مالی مطرح نیست. جدا از بحث مالی، بحث مهم احترامی است که باشگاه به بازیکن می‌گذارد. هنوز که فصل به پایان نرسیده ولی در پایان فصل با باشگاه صحبت می‌کنم و امیدوارم بهترین اتفاق رخ دهد.

در بازی‌های این فصل نشان دادی که خوب پنالتی می‌زنی. تا حالا پنالتی خراب کرده‌ای؟

فکر می‌کنم در سایپا 2پنالتی خراب کردم ولی در پرسپولیس خوشبختانه خراب نکرده‌ام. پنالتی‌زدن اصلا آسان نیست؛ خصوصا در شرایطی که تیم عقب باشد یا بازی مساوی باشد.

در بین فوتبالیست‌های خارجی کدام بازیکن الگوی تو است؟

کریس رونالدو را در رئال‌مادرید دوست داشتم و این بازیکن الگوی من است. البته رونالدو الان دیگر پیر شده است.

رئال‌مادرید تیم مورد علاقه‌ات هم قهرمان شد، برای یحیی گل‌محمدی که بارسایی است کری نخواندی؟

تیم آقایحیی که امسال جام نگرفت. رئالی‌های تیم برای آقایحیی کری خواندند ولی او گفت که رئال‌مادرید شانسی قهرمان شد.

فکر می‌کنی نام تو در لیست جدید تیم ملی قرار بگیرد؟

دوست دارم دوباره دعوت شوم و برای تیم ملی بازی کنم. هدف مهم من این است که در جام‌جهانی قطر بازی کنم و امیدوارم این اتفاق برایم رخ دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قطعه‌ای از بهشت گمشده در این شهر