راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی و 5 نکته کاربردی آن


راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی و 5 نکته کاربردی آن

با توجه به تنوع شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، گاها این سوال برای صاحبان وب سایت پیش‌ می‌آید که مگر خدمات این سرویس‌دهنده‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند که اختلاف قیمت، در میان سرویس‌های یکسان وجود دارد؟ بنابراین شما به یک راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی نیاز خواهید داشت.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام وب رمز، در این متن به عنوان راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی اطلاعات لازم برای انتخاب سرور را در اختیارتان قرار می‌دهیم که سرویس خود را نه براساس قیمت بلکه بر اساس آگاهی کافی از امکاناتی که شرکت‌های هاستینگ در اختیارتان قرارمی‌دهند، انتخاب کنید.

اگر اطلاعات لازم در مورد خرید سرور نداشته باشید به اشتباه از روی قیمت سرویس برای انتخاب سرور مجازی یا اختصاصی اقدام می‌کنید.

نیاز سایت خود را بسنجید

در چه شرایطی نیاز است که یک سایت ارتقا یابد؟ در شرایطی که حجم اطلاعات روی سایت شما بالا رفته و هر روز سایت شما ترافیک بازدید زیادی را تحمل می‌کند در این شرایط لازم است که برای ارتقای میزبانی سایت خود اقدام کنید. سرور مجازی و سرور اختصاصی منابع بیشتری را نسبت به هاست اشتراکی در اختیار سایت شما قرار می‌دهد.

سرور مجازی در واقع بخشی از یک سرور فیزیکی است که با استفاده از مجازی‌سازها سهم مشخصی از منابع سرور را در اختیار سایت شما قرار می‌دهد. در اینجا لازم است با ویژگی‌های دو نوع مجازی‌ساز آشنا شوید تا بتوانید تشخیص دهید کدام یک برای سایت شما مناسب است.

نکات خرید سرور مجازی و اختصاصی

۱. معرفی مجازی‌سازها

دو نوع مجازی‌ساز که توسط هاستینگ‌های ایرانی ارائه می‌شود مجازی‌ساز openVZ و مجازی‌ساز kvm می‌باشد.

مجازی‌ساز openVZ کل ظرفیت رم و پردازنده سرور را در اختیار تمام VPS ها قرار می‌دهد. این بدین معنی است که هر VPS که مصرف بیشتری از منابع داشته باشد سهم بیشتری از منابع سرور را در اختیار می‌گیرد و این شرایط می‌تواند بر عملکرد سایر VPS ها تاثیر منفی داشته باشد؛ بنابراین اگر دلتان نمی‌خواهد سهم منابع در اختیار سایتتان افت کند بهتر است از مجازی‌ساز kvm استفاده کنید.

یک ویژگی مهم که باعث برتری مجازی‌ساز kvm نسبت به مجازی‌ساز openVZ می‌شود تقسیم منابع سرور به‌صورت اختصاصی بین VPS ها می‌باشد. در واقع اگر در مجازی‌ساز kvm یک vps به میزان دو گیگ رم در اختیار داشته باشد حق استفاده بیشتری از رم را نخواهد داشت.

در مجازی‌ساز kvm مصرف منابع سایر VPS ها تاثیری در عملکرد سایت شما ایجاد نخواهد کرد. شرکت وب‌رمزنیز از تکنولوژی kvm بهره می‌گیرد.

۲. انتخاب سرور براساس مکان سرور

راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی و 5 نکته کاربردی آن

کاربران سایت شما تعیین می‌کنند که سرور ایران برای سایت شما مناسب تر است یا سرور آلمان. در واقع اگر کاربران سایت شما صرفا کاربران ایرانی هستند و عموما با آی پی ایران به سایت شما وارد می‌شوند سرور ایران سرعت بالایی برای لود سایت و پردازش اطلاعات در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد و یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود.

اما اگر تجربه به شما نشان داده که کاربرانتان از نقاط جغرافیایی مختلف از سایت شما بازدید می‌کنند بهتر است از سرور آلمان استفاده کنید تا کاربران با آی پی خارج از ایران دچار مشکل نشوند.

۳. ذخیره‌سازی اطلاعات

یکی از امکانات مهمی که شرکت وب‌رمز در ذخیره سازی اطلاعات ارائه می‌کند استفاده از تکنولوژی RAID۱۰ می‌باشد. در تکنولوژی RAID۱۰ اطلاعات همزمان بر چهار دیسک نوشته می‌شود. این نوع ذخیره‌سازی این تضمین را می‌دهد که در صورت بروز مشکل حتی در دو دیسک به سرعت می‌توان دیسک سالم را جایگزین کرد و از اختلال در عملکرد سایت جلوگیری می‌کند.

طبیعتا با بهره‌گیری از چهاردیسک سرعت لود سایت بالا رفته و در زمان پردازش اطلاعات دیسک‌ها فشار کمتری را تحمل می‌کنند.

۴. سرور شما را مدیریت می‌کنیم

راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی و 5 نکته کاربردی آن

یکی از مهمترین دغدغه‌های صاحبان مشاغل مدیریت سرور لینوکسی می‌باشد. برای مدیریت سرور لینوکسی نیاز به آشنایی لازم با commandها خواهید داشت بنابراین در این شرایط نیاز است که یک کارشناس سرور شما را مدیریت کند.

حیطه تخصصی شرکت وب‌رمز سرورهای لینوکسی بوده و خدمات سرور مجازی خود را به‌صورت مدیریت‌ شده ارائه می‌کند. خدمات سرور مجازی مدیریت‌ شده وب‌رمز توسط تیم متخصص فنی وب‌رمز ارائه می‌شود و با این سرویس خیالتان از بابت مدیریت و نگهداری سرور مجازی لینوکسی خود آسوده خواهد بود.

۵. هارددیسک NVMe را بشناسید

انواع هارد دیسک شامل SATA, SSD و NVMe می‌باشد. NVMe یا NVM express در واقع یک استاندارد برای دسترسی به حافظه SSD می‌باشد. سری جدید سرورهای ارائه‌شده در وب‌رمز توسط دیتاسنتر آلمان می‌باشد که پاسخگویی را با سرعت چشم‌گیری بهبود بخشیده است.

کلام آخر

تمام فاکتورهایی که در مورد خرید سرور مطرح شد روی تعیین قیمت برای ارائه سرویس تاثیرگذار است. اعتبار یک شرکت هاستینگ به اعتبار کسب‌ و کار مشتریانش است.

شرکت وب‌رمز با ارائه خدمات خود در قالب پکیج‌ حرفه‌ای‌ترین خدمات را با مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌کند تا در هزینه‌های میزبانی صاحبان مشاغل صرفه‌جویی شود. همچنین تیم پشتیبانی فنی وب‌رمز با مانیتورینگ ۲۴ ساعت در سریع‌ترین زمان ممکن نواقص احتمالی سرورها را برطرف می‌کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید