تسهیل ازدواج در سند ارتقای وضعیت زنان یزد پیش‌بینی شده است


تسهیل ازدواج در سند ارتقای وضعیت زنان یزد پیش‌بینی شده است

یزد- ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان گفت: برنامه‌هایی در راستای تسهیل ازدواج در این سند پیش‌بینی و به دستگاه‌های اجرایی هم ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، فاطمه دانش یزدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سند در محورهای مختلف اعم از سلامت، خانواده، ازدواج و ورزش تهیه و سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم تقویت و تحکیم بنیان خانواده براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که در قالب اصول ۱۶ ‌گانه از جمله ایجاد خانواده‌ سالم، فرزندآوری و فرزندپروری و احترام به سالمندان مطرح کردند، سعی شده برنامه‌هایی را در حوزه آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از آن برای خانواده‌ها در دستور کار قرار دهیم.

دانش یزدی برگزاری کارگاه‌ آشنایی دختران و پسران در شرف ازدواج با ویژگی‌های روانی و زیستی با محوریت بهزیستی، برگزاری دوره‌های مهارت‌ کاربردی زندگی زناشویی در مدارس، دانشگاه‌ها، فرهنگسراها و سرای محلات را از جمله اقدامات در دستور کار دانست.

وی اجرای برنامه در قالب گفتمان‌سازی در خانواده‌ها از سوی مراکز مشاوره را از دیگر اقدامات دانست و افزود: در تلاش هستیم با حضور استادان مجرب تجارب زندگی‌های موفق را گسترش دهیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد با اشاره به میزان اشتغال بانوان در بخش‌های مختلف استان گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۶۰.۵ درصد از شاغلان استان در بخش متخصصان را بانوان یزدی تشکیل می‌دهند در حالی که این رقم در کشور ۴۴.۴ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱.۸ درصد از رده شغلی قانون‌گذاران و مقامات عالی رتبه و رده تکنسینن‌ها و دستیاران نیز به میزان ۲۷.۶ درصد مشاغل استان را بانوان در اختیار دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد از برگزاری اولین نمایشگاه عکس به صورت بین المللی با موضوع «کودکان، هویت شهر میراث جهانی» با محوریت امور بانوان و خانواده استانداری در مهرماه با حضور پنج داور بین المللی خبر داد و اظهار کرد: تصاویر کودکان از ۲۲۰ شهر دوستدار کودک دریافت خواهد شد و یونیسف قرار است تصاویر منتخب را در یک کتاب منتشر کند.

دانش یزدی اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان امروز از فرهنگ و هویت خود فاصله گرفته‌اند، سعی شده با اجرای این طرح، آنها را به فرهنگ اصیل خود نزدیک کنیم و به نوعی کودکان یزدی سفیران فرهنگی استان باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا