اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف اهانت به آیت الله شهید محمد باقر صدر را محکوم کردند


اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف اهانت به آیت الله شهید محمد باقر صدر را محکوم کردند

اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه ای اهانت بقایای حزب صدامی بعث به آیت الله شهید محمد باقر صدر از مراجع فقید عراق را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه ای اهانت بقایای حزب صدامی بعث به آیت الله شهید محمد باقر صدر از مراجع فقید عراق را محکوم کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اکاذیب و دروغ پراکنی های بقایای حزب بعث که به دنبال اهانت به جایگاه بزرگ مرجعیت دینی و استقلال و پاکی آن است، ادامه دارد.

"صباح الحمدانی" افسر سازمان امنیتی رژیم بعثی صدام در گفتگوی تلویزیونی مجموعه ای از دروغ ها را گفت و تلاش کرد چهره خانواده های علمی و مراجعی که دارای جایگاه دینی هستند را مخدوش کند که از جمله آنها حضرت آیت الله سید ابوالقاسم خوئی، فرزندان و نمایندگان ایشان و آیت الله شهید سید محمد باقر صدر هستند.

اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف اهانت به آیت الله شهید محمد باقر صدر را محکوم کردند

ما همزمانی که این تعرض و اهانت به جایگاه مرجعیت را محکوم می کنیم، از فعالان دینی و سیاسی می خواهیم جلوی اینگونه توهین ها و بی احترامی ها را بگیرند و دستگاه قضائی را به مجازات این فرد دعوت می کنیم.

شایان ذکر است که صبح الحمدانی افسر اداره امنیت عمومی رژیم بعثی صدام در نجف اشرف در گفتگویی تلویزیونی گفته است: به هنگام بازجویی از منزل آیت الله شهید محمد باقر صدر اموال و جواهرات طلا به مبلغ ۵۰ میلیون دلار در داخل صندوق بزرگی یافته است و این اموال حقوق شرعی است که مقلدان شیعه از سراسر جهان فرستاده بودند.

این مسئله جنجال بزرگی در محافل دینی، مردمی و سیاسی به وجود آورد و آنان بسیار ناراحت شدند.

برخی در واکنش به این مسئله گفتند: این طبیعی است که اموالی که مقلدین پرداخت می کنند در منزل مرجعیت دینی باشد؛ چراکه مرجعیت امانتدار و مورد اطمینان آن هاست و مطابق شریعت اسلامی آن اموال را به دست فقرا و افراد مستحق می رساند و این مسئله هیچ خدشه ای بر آیت الله شهید صدر وارد نمی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...