53 درصد از مصوبات سند محرومیت زدایی بلوچستان محقق شد


53 درصد از مصوبات سند محرومیت زدایی بلوچستان محقق شد

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: 53 درصد از حدود 485 برنامه و پروژه توسعه‌ای سند محرومیت زدایی منطقه بلوچستان با حمایت‌های ویژه دولت تدبیر و امید محقق شده است.

بابک دین پرست شامگاه سه‌شنبه در نشست ارزیابی سند اجرایی مصوبات محرومیت زدایی منطقه بلوچستان در فرمانداری خاش که بیش‌از ۶ ساعت به طول انجامید اظهارداشت:وزیر کشور با رویکرد توسعه‌ای که دلش در گروه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است با اعتقاد به ایجاد تعادل و توازن منطقه‌ای با لحاظ تبعیض مثبت نسبت به استان‌های کمتر توسعه یافته کشور که در راس آن سیستان و بلوچستان بوده به دنبال توسعه همه جانبه این استان است.

وی بیان کرد: تمام وزاری کشور و چهار معاونت ریاست جمهوری برای رفع مشکلات مردم منطقه بلوچستان پای کار هستند و هم‌اینک نیز افزون‌بر ۱۵۰ گزارش از وزیران به هیات دولت برای رفع محرومیت‌های این خطه از میهن اسلامی ارائه شده است.
معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه ارکان نظام و دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان دغدغه دارند اظهارداشت: دولت و حاکمیت خود را مسوول تامین معیشت، آسایش، آرامش و رفع مشکلات اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی مردم می‌داند.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل در منطقه، تلاش برای اجرای عدالت و رفع تبعیض از اهداف مهم دولت محسوب می‌شود افزود: در شرایط دشوار اقتصادی کشور و وجود تنگناهای مختلف شاهد اجرای پروژه‌های کلان ملی در سیستان و بلوچستان هستیم که با توجه به مشکلات مالی میهن اسلامی از دغدغه و نگاه بلند دولت برای خدمت رسانی به مردم حکایت دارد.
دین پرست اظهارداشت: در کشور افزون‌بر ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام داریم که برای اجرا و تکمیل آنها به بیش‌از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی با اشاره به اینکه در منطقه گوهرکوه تفتان پنج هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مستعد با ۴۰ حلقه چاه فعال کشاورزی و ظرفیت ایجاد شغل برای افزون‌بر یکهزار نفر وجود دارد از عملکرد ضعیف مدیران این شرکت انتقاد کرد و گفت: اگر تا پایان عمر این دولت ۷۰ درصد از این ظرفیت محقق نشود، مجبور می‌شویم از طریق وزارت جهادکشاورزی و دادگستری جلوی فعالیت آن را بگیریم زیرا ایجاد اشتغال برای کمتر از یکصد نفر مردم بومی منطقه قابل قبول نیست.

سران قوا نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارند

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: سران سه قوا بویژه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه برای رفع محرومیت و توسعه همه جانبه این استان دارند.

احمدعلی موهبتی اظهارداشت: با نگاه بلند رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های مستمر و مجدانه دولت هیچ دری به سمت سیستان و بلوچستان بسته نیست و کارگاه‌های توسعه و خدمت رسانی در نقاط مختلف این استان برپاست.

وی بیان کرد: تمام دلسوزان نظام اسلامی به توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان دلبسته‌اند و ما در «سیل همدلی» تعامل یکپارچه مردم با مسوولان شاهد رشد پرشتاب خدمت رسانی به آسیب دیدگان و خانوارهای نیازمند بلوچستان بودیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت:یکی از فرصت‌های خوب دولت برای کمک به مرزنشینان استان را اختصاص سهمیه ۱۵۰۰ لیتری فروش سوخت در بورس عنوان کرد که باید این امر محقق و ۲۰ درصد از سود آن را به حساب مرزنشینان واریز شود.

وی اظهارداشت: در مباحث مختلف صنعتی، اشتغالزایی، تولید و اکتشاف معادن شاهد اجرای مگا پروژه‌هایی هستیم که چهره سیستان و بلوچستان را متحول خواهند ساخت.

موهبتی ادامه داد: علاوه بر آن نیز در بخش‌های دیگر شاهد پویایی و ارتقای شاخص‌های خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان هستیم.
به گزارش ایرنا رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون برنامه ریزی استانداری، شماری از مدیران کل ستادی استانداری و مدیران کل ادارات و نهادها و فرمانداران شهرهای سیستان و بلوچستان نیز گزارش‌هایی از مشکلات و توانمندی‌ها و بیان اقدامات دولت در این مناطق ارائه دادند.
مجتبی شجاعی فرماندار دلگان نیز به عنوان مسوول موفق در حوزه محرومیت زدائی سیستان و بلوچستان گزارشی از اقدامات دولت و تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف دولت در جهت رفع محرومیت‌های این شهرستان ارائه کرد.
در این نشست در خصوص اجرای محور ترانزیتی خاش به زاهدان، گشت به خاش، گوهرکوه به بزمان، اضافه کردن ۱۰۰ تخت بیمارستانی در خاش، اجرای سد کارواندر و تامین آب آشامیدنی خاش، تکمیل ۴۷ پروژه تامین آب روستائی خاش، گردشگری تفتان، رفع مشکلات افراد مشکوک التابعه و فاقدین شناسنامه،توجه به جاده‌های مرزی، حمایت از کشاورزان و دامداران، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و تغییر در الگوهای کشت، اجرای فاز دوم کارخانه بافت بلوچ، سه شیفته کردن کارخانه ایران کولای ایرانشهر، جاده و بزرگراه ایرانشهر به خاش و ایرانشهر به بمپور، تامین آب آشامیدنی شهری و روستائی ایرانشهر،بمپور و بهره‌بردن کشاورزان حاشیه سد پیشین، رفع مشکلات سوختی مرزنشینان و ایجاد راه و بازارچه‌های مرزی در روتک و میرجاوه بحث و تبادل نظر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در نخستین روز از خود در سیستان ‌و بلوچستان سحرگاه دیروز سه‌شنبه برای بررسی آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های محرومیت زدایی منطقه بلوچستان عازم شهرستان‌های میرجاوه، سراوان،خاش و تفتان شد.

وی در این سفر مشکلات تامین آب دشت‌های روتک و مک‌سوخته را بررسی و از بازارچه‌های مرزی جالق و کوهک سراوان و همچنین دشت سوران بازدید کرد.

نشست ارزیابی روند اجرای مصوبات محرومیت‌زدایی منطقه بلوچستان از دیگر برنامه‌های دین پرست به شهرستان‌های میرجاوه، سراوان، خاش و تفتان بود که با حضور استاندار سیستان ‌و بلوچستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

وی همچنین در بدو ورود به میرجاوه از زائرسرای امام رضا(ع) واقع در نقطه صفر مرزی این شهرستان بازدید کرد.

این زائر سرا توسط آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه به منظور اسکان زائران پاکستانی عتبات عالیات در حال ساخت است و همه ساله تعداد قابل توجهی از زائران این کشور از مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید