مراسم عزاداری امام محمد باقر(ع) در قالب منبر مجازی برگزار شد 


مراسم عزاداری امام محمد باقر(ع) در قالب منبر مجازی برگزار شد 

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مجلس عزاداری امام محمد باقر علیه السلام به صورت حضور و جمعی، بنابراین این مراسم در قالب منبر مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر علیه السلام، گفت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مجلس عزاداری امام محمد باقر علیه السلام به صورت حضور و جمعی، بنابراین این مراسم در قالب منبر مجازی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب با بیان این مطلب که منبر مجازی هم زمان با شام شهادت این امام معصوم علیه السلام برگزار شد، افزود: این مراسم راس ساعت ۲۱ و سی دقیقه به صورت زنده از طریق اینستاگرام برگزار شد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های منبر مجازی، سخنرانی حجت الاسلام سررشته داریان معاون تهذیب حوزه علیمه رودبار بود که در باب فضائل و کرامات امام محمد باقر علیه السلام و شهادت مظلومانه آن حضرت سخنرانی کرد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه های منبر مجازی، مداحی همراه با روضه خوانی بود.

حجت الاسلام جمشید خاوری اظهار کرد: این مراسم در راستای بزرگداشت شهادت مظلومانه این امام معصوم علیه السلام و به منظور آشنایی بیشتر عموم مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان با فضائل آن حضرت برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ابراز کرد: علاوه بر این از طریق مجازی اقدام به تبیین سیره و سبک زندگی امام محمد باقر علیه السلام کرده و همچنین عکس نوشته هایی متناسب با شهادت آن حضرت در فضای مجازی منتشر کردیم.

وی یادآور شد: منبر مجازی یکی از برنامه های طرح ملی راهکار است که در شرایط کرونایی بهترین فرصت برای برپایی جشن های ولادت و اقامه عزای اهل بیت علیهم السلام می باشد و ما تاکنون با الگو برداری از این طرح مراسم شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، ولادت امام رضا علیه السلام و ولادت حضرت معصومه (س) را برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام خاوری در خاتمه از اعضای گروه جهادی کانون فرهنگی هنری شهید باکری و حوزه علمیه رودبار جنوب به دلیل همکاری در اجرای برنامه منبر مجازی تشکر کرد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا