سیاه پوستان دلسرد و بی اعتماد به پلیس آمریکا هستند


سیاه پوستان دلسرد و بی اعتماد به پلیس آمریکا هستند

دادستان آمریکا: با توجه به تاریخ آمریکا، این موضوع قابل درک است که در میان آمریکایی‌های سیاه پوست دلسردی‌ها و اغلب بی اعتمادی‌هایی در قبال پلیس وجود دارد

سیاه پوستان دلسرد و بی اعتماد به پلیس آمریکا هستندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ویلیام بار دادستان کل آمریکا در نشست استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت با توجه به تاریخ آمریکا، این موضوع قابل درک است که در میان آمریکایی‌های سیاه پوست دلسردی‌ها و اغلب بی اعتمادی‌هایی در قبال پلیس وجود دارد.

وی در خصوص قتل بی رحمانه جرج فلوید سیاه پوست آمریکایی گفت : کشته شدن وحشتناک جورج فلوید در مینیاپولیس به صورت قابل درکی کشور را به لرزه در آورد و ما را وادار کرد تا بر روی موضوعات دیرینه موجود در این کشور متمرکز شویم. این موضوعات به صورتی واضح به رابطه بین اجرای قانون و جامعه آمریکایی‌های آفریقایی تبار ربط پیدا می‌کنند. با توجه به تاریخ ما، این موضوع قابل درک است که در میان آمریکایی‌های سیاه پوست دلسردی‌ها و اغلب بی اعتمادی‌هایی در قبال پلیس وجود دارد. تا همین ۵۰ سال پیش، قوانین و موسسات ما به صورتی واضح نژادپرستانه رفتار می‌کردند و سبب اعمال تبعیض می‌شدند.
در دهه ۶۰ بود که جنبش حقوق مدنی در نهایت توانست قانون جیم کرو را ویران کند. قوانین ما در نهایت رسما سبب تضمین حفاظتی برابر از افراد شدند.
دادستان آمریکا بطور تلویحی به سابقه کشته شدن شهروندان عادی به دست پلیس آمریکا اشاره کرد و گفت : با آن که کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس یک رویداد تکان دهنده بود، اما این رویداد‌ها به ندرت رخ می‌دهند. تعداد مردان سیاه پوست غیر مسلحی که توسط پلیس تاکنون در امسال کشته شده اند، هشت تن است. تعداد مردان غیر مسلح سفید پوستی که در همین دوره زمانی توسط پلیس کشته شده اند ۱۱ تن است و در مجموع موارد تیراندازی پلیس کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج